• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

IWC Spitfire eller Pilot?

Vilken flyger högst?


  • Totala väljare
    86

Isodor

Audemars
6719821027_a955b7a5a3_o.jpg

*Bild lånad från nätet*


Vilken av kronographvarianterna föredrar du?
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Spitfiren för den fantastiska tavlan med mycket liv och reflektioner. Dock faller ju lite av syftet med en pilotmodell, som ska vara reflektinsfri och lätt att läsa av.

Och just mellan de här två så har väl Spitfiren dessutom nya inhouse-chronon?

Gillar dock inte datumfönstret med tre datum.
 
Spitfire av dessa två, sedan håller jag med RobertD om datumfönstren - inge vidare tyvärr, tycker det drar ner i övrigt fina klockor.
Finns ju äldre versioner av dessa som saknar "multidate", där skulle jag själv rikta sökarljuset.
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
Har haft den äldre versionen av piloten (3717) som jag gillade mycket, men måste nog säga Spitfire ändå. Det är så mycket mer djup i den tavlan. Och sen är det väl olika verk i de två klockorna på bilden, eller?
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
En klar fördel på piloten lite tuffare, tycker inte om siffrorna på spitfiren.

Är du i köptagen?;)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gillar ju piloten… Jag vet inte, men den grå känns lite cheap även om den är snygg. Eller är jag grinig nu? ;)
 

Isodor

Audemars
En klar fördel på piloten lite tuffare, tycker inte om siffrorna på spitfiren.

Är du i köptagen?;)

Är sugen på en kronograf och kikar runt lite. Vill gärna ha Max 42 mm.. Dessa är 43. Drog mest igång pollen för att få folk att tycka till. Gillar designen men inte storleken.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ja, nu är du grinig! Nej, skämt åsido, hur menar du då "cheap"?


Jag vet inte, lite för blank på något sätt. Det kanske är kombinationen av sportig klocka och blingig tavla som inte riktigt funkar. Spitfiren sr lite ut att vilja vara flera saker samtidigt och då ser det lite cheap ut. Det är en svår kombo att lyckas med...

Piloten lyckas se sportig och nedtonad ut men ändå osa stil och kvalitet, fast utan blinget.

Solklart resonemang! :D
 
Topp