• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JäkLa Cool paketöppning

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

Niklas

Rolex
2-Faktor
Riktigt, riktig bra!
Grattis till en verkligt fin klocka :)

Har tittat på denna flera gånger, vad tycker du om den matta tavlan? Cool om du frågar mig ,)
 

Rookie

Cartier
2-Faktor
Grattis! Jag gillar att du är öppen och testar allt möjligt. Det är kul att höra dina tankar och åsikter om alla olika klockor dessutom.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Gratis till en cool klocka!
Men hur är det med AR på denna, tycker mig se en del reflektioner på bilderna? :)
Ganska OK, men glaset är kupat så då blir det ju en del reflektioner. Inget jag stör mig på än så länge.

Riktigt, riktig bra!
Grattis till en verkligt fin klocka :)

Har tittat på denna flera gånger, vad tycker du om den matta tavlan? Cool om du frågar mig ,)
Tycker tavlan är cool. Inte tråkigt matt utan rejält matt med fin struktur. Bidrar till grym läsbarhet.
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Det är ingen reissue.

OK, men den är tämligen inspirerad av gamla modeller... :bookworm:

"Jaeger-LeCoultre equips the historical case of the 1959 Memovox Deep Sea with a three-counter chronograph movement. The chronograph operating indicator is inspired by the Jaeger-LeCoultre 1930s "... Read morechronoflight" onboard instrument. Whatever the conditions, the diver can see at a glance whether the disc shows that the chronograph is ready for use (white), in operation (white/red) or stopped"

http://www.jaeger-lecoultre.com/SE/en/watches/jaeger-lecoultre-deep-sea-chronograph/208A570#/t1

Edit: Precis som du tidigare själv informerat! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
OK, men den är tämligen inspirerad av gamla modeller... :bookworm:

"Jaeger-LeCoultre equips the historical case of the 1959 Memovox Deep Sea with a three-counter chronograph movement. The chronograph operating indicator is inspired by the Jaeger-LeCoultre 1930s "... Read morechronoflight" onboard instrument. Whatever the conditions, the diver can see at a glance whether the disc shows that the chronograph is ready for use (white), in operation (white/red) or stopped"

http://www.jaeger-lecoultre.com/SE/en/watches/jaeger-lecoultre-deep-sea-chronograph/208A570#/t1
Haha, tror du inte jag vet vad jag har köpt eller? :D
Finns ingen sådan här klocka släppt tidigare av JLC även om boetten är lik en gammal boett. Indikatorn är inspirerad från en stationär klocka. Detta är första modellen någonsin med kronografindikator. Sen om det är en nödvändig funktion, det är en annan fråga. :)

Detta är reissuemodellerna:
jaeger-lecoultre-deep-sea-memovox-tribute.jpg

De har dock inte kronograf utan alarm och har fixerad ring, inte vridring.
 

Sond

Patek
Otroligt fin den där. Slit den nu rejält under ett par år så kan du sälja den åt mig för en billig peng om ett par år..:D. Det enda som finns att klaga på är att de gått ned sig i storleksträsket. den är lite, lite stor. Men vet inte hur den känns på armen efter ett tag. Därför kanon att du köpt en och kan berätta!
 
Topp