• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

JäkLa Cool paketöppning

jhm

Panerai
Ojoj, var ska vi börja. Sålde ju allt för att testa en 116600, men bristen på AR drev mig till vansinne ganska omgående.

Backade ett steg tillbaka och köpte en SBGM001 igen, en SBCM023 och en SBGV009.

GMTn låg mest i lådan och SBGV009 blev snabbt en ny favorit (grym klocka).

Sedan blev jag rastlös. Jag skyller det på för många klockor i klocklådan. Flera som kändes bra, men ingen som gav mig den där riktiga lyxkänslan, känslan av att "denna klocka är verkligen ett steg över de andra jag äger".

Då hittade jag en JLC master calendar. Grymt cool och ett märke jag inte ägt tidigare. Jag kontaktade säljaren och sålde blixtsnabbt båda GSarna.

Under tiden jag väntade på överföringsdetaljer försvann säljaren. När han kom tillbaka ville han ha ännu mer i fraktkostnad och tycktes ovillig att sälja den.

Paniken infann sig. En tom klocklåda och ett konto laddat med klockpengar. Så vad gör man då?

Jo, man ställer om och köper något annat, nämligen denna:
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Finare än så blir det knappt! Gratulerar!:)
 

nissehult

Patek
2-Faktor
yonsson : Du hade ju in princip räckt fram pengarna för en Master Calendar när säljaren drog sig ur. Sen tog det inte många andetag innan denna skönhet landade i brevlådan. Det är ju onekeligen två olika typer av klockor. Hade du bara ett stort sug efter JLC eller vad fick dig att gå från en semi-causal dressare till en kontorsdykare?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
yonsson : Du hade ju in princip räckt fram pengarna för en Master Calendar när säljaren drog sig ur. Sen tog det inte många andetag innan denna skönhet landade i brevlådan. Det är ju onekeligen två olika typer av klockor. Hade du bara ett stort sug efter JLC eller vad fick dig att gå från en semi-causal dressare till en kontorsdykare?
Har kikat många gånger på denna, men tyckt att de varit för dyra och lite stora. Blev störtförälskad i master calendar, men när det inte blev något med den dealen så var jag ju "tvungen" att köpa något annat kul. Visste att denna låg ute och knep denna istället. Det är ju ganska sällan man ser dessa till salu, speciellt i nyskick två veckor gammal. :)

Känns som att jag tillslut landade en mer allsidig klocka även om jag gärna även skulle vilja ha en master calendar.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du var ju rädd för storleken Jönsson, hur tycker du nu att den sitter?
Fantastiskt kul att det gick vägen med den :) Ser skit bra ut! Synd bara att automatic var utskrivet på tavlan.. annars, TOP NOTCH!
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du var ju rädd för storleken Jönsson, hur tycker du nu att den sitter?
Fantastiskt kul att det gick vägen med den :) Ser skit bra ut! Synd bara att automatic var utskrivet på tavlan.. annars, TOP NOTCH!
Tycker den sitter kanonbra. Stör mig inte alls på att den är "stor". "Automatic" är extremt finstilt och 99% av tiden är ju stora sekundvisaren ivägen. :p
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Vafan har du blivit en riktig flippare?!?

Bara till att gratulera, riktigt vacker chrono! Och JLC är ju inte fy skam [emoji3]
 
Topp