• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers Ur blev av med klockor för...

TKVF

Panerai
Synd. Men fantastisk att man inte har bättre kvalité på bilderna från en övervakningskamera i ljus miljö.
 

16610

Patek
2-Faktor
Ja, men jag tror de har bättre bilder. eller jag vet. Men de är ju Sverige och här ska man inte hänga ut någon=(
 

djanbin

Omega
Sjukt trist, och antagligen kommer försäkringsbolagen trilskas rejält... Ska alla urbutiker behöva se ut som forexkontor med pansarglas i framtiden? Verkar inte bättre... :(
 

Singular

Rolex
2-Faktor
Överhuvudtaget läst vad som hänt? Klockorna sitter redan i tjocka glaslådor, men tjyven drog det allra äldsta tricket i boken och norpade klockorna över huvudet på en ouppmärksam expedit. Jag beklagar naturligtvis att det skett och lider oerhört med Jälmers, men det är knappast nåt Ocean's Eleven man har att göra med.
 

Daniel J

Omega
Riktigt tråkigt att läsa.
Det är förbluffande många övervakningsanläggningar som har för låg kvalitet för identifieringar. Inte alls ovanligt.

Sådant här kan man bara förebygga med säkrare rutiner. Avspärrningsband 1.5m från montern när det öppnas där kunden inte får vara när skåpet är olåst alt dubbelbemanning.
Jag skulle inte ta illa upp när jag köper nästa klocka om jag bevakas noggrant.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jälmers har låst dörr in och riktiga skåp. Håller med om att kunder inte skall stå allt för nära när man öppnar. Men tror inte riktigt det kommer spela allt för stor roll. Tjuvar har alltid en lösning. Ta en pistol och vifta med. och iaf jag hade blivit rädd och släppt klockor för höga belopp för att klara livet. Riktigt tråkig iaf det som har hänt... Vet att Daniel kommer kämpa på och att jag för köpa mer klockor av honom i framtiden.
 

Daniel J

Omega
Riktigt bra kvalitet på övervakningskameran i kombination med "Efterlyst" löser det mesta.
Tidslås samt bra larmfunktion avskräcker också.
 

Rivalen

Rolex
Det är en svår gräns mellan hög säkerhet och riktiga kunder som skall uppleva mottagandet som kundvänligt. För j-kligt det som hänt och också lätt tragiskt att alla fördomar bekräftas.
 

DW6900MS

Audemars
2-Faktor
Det är för trångt i den butiken för att de skall kunna hantera samtliga kunder med bibehållen säkerhet.
För jävla surt att det skall drabbas av detta. Lär väl bli andra rutiner nu?
 

Rivalen

Rolex
Åsså ensam mot 7 st som har en strategi. Nästa gång har de j-klarna en annan strategi som man överraskas av.
 

16610

Patek
2-Faktor
Jag kan inte förstå riktigt att man är proffsig om man öppnar ett sådant skåp när man är ensam kvinna med så mycket nya ansikten!? Borås är inte stort och alltid när jag kommer för att kika på omega nyheter osv väntar vi alltid till det är mindre folk i butiken. Tråkig historia helt enkelt. Aldrig rätt att sno saker men man kan inte lita på någon längre!?
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Den enda riktigt seriösa affären i Linköping (Lidéns Urhandel) stängde för gott efter det tredje rånet, den sista gången under vapenhot. Mycket sympatisk och kunnig innehavare, som i det längsta försökte hålla igång verksamheten. Enda trösten är att dom som gjorde det åkte dit för ett liknande rån i Norge. Via DNA kunde dom även bindas till detta rån. Dom dömdes till fängelse och därefter utvisning.
 

16610

Patek
2-Faktor
Fattar inte bara att de kriminella inte kan låta oss "vanliga människor" vara i fred. Tycker de kan skaffa sig ett jobb och jobba sig trötta så de låter bli att göra/förstöra. Skönt iaf när de åker fast. Tråkigt bara att de förstör så mkt...
 

Aron

Omega
Riktigt trist att detta har hänt, men hoppas bara att dom inte låter sig skrämmas utan kämpar på med sin affär, är ju den enda intressanta klockaffären i Borås så det vore trist om den försvann, om den gjorde det skulle dessutom promenaden till ica i centrum bli så mycket tråkigare för min del. :p att ägaren (Daniel?) dessutom är en riktig urmakare är ju bra det med, växer väl inte heller på träd i den här staden precis...
 

16610

Patek
2-Faktor
Prata med Daniel (ägare Jälmers ) han kämpar på. Men han har fullt upp efter semestern plus det som hänt. Men han vill sälja klockor och det tycker jag är bra. Får nästan stöd köpa en klocka nu;)
 

djanbin

Omega
Överhuvudtaget läst vad som hänt? Klockorna sitter redan i tjocka glaslådor, men tjyven drog det allra äldsta tricket i boken och norpade klockorna över huvudet på en ouppmärksam expedit. Jag beklagar naturligtvis att det skett och lider oerhört med Jälmers, men det är knappast nåt Ocean's Eleven man har att göra med.


Menade inglasat som på pantbanken, dvs max en klocka i taget visas mot legitimation etc... Finns ingen anledning att vara otrevlig?

De kanske inte är Oceans eleven, men som ensam expedit är man chanslös när fler personer samarbetar sådär, även om hon upptäckt dem kunde de bollat runt klockorna sinsemellan och sedan gå åt olika håll, svårt o springa ikapp alla.
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Var ju några hjältar som försökte råna mårtenssons ur förra sommaren. Rusade in mitt på dagen med en yxa och försökte krossa omega o breitling montrarna. De bankade och bankade men säkerhetsmontrarna går tydligen inte att slå sönder med liten yxa. Rusade ut igen rakt i famnen på "the fuzz", case closed :)
 

TheKing

Cartier
Daniel är en toppenkille!
Ruskigt tråkigt det som hände och framför allt att han inte får ersättning via sitt försäkringsbolag :wtf:
 

16610

Patek
2-Faktor
Läste precis det! Fy fan va drygt. Prata med honom i måndags.

Kan däremot rekommendera att ta en titt in och köpa en klocka och titta på de finna rolex klockorna. Hälsa från mig;)

Trevlig helg! ;/ skål mer vin...
 

Rivalen

Rolex
Hoppas inte sista ordet är sagt i försäkringsärendet. Det borde finnas en outtalad hotbild när 7 personer kommer in en butik och snabbt beter sig otillbörligt och visar att de har tveksamma avsikter och biträdet som börjar ana oråd. Kanske inte så enkelt att neka att öppna ett skåp och vara tuff som ensam tjej när man inte vet vad ett sådant gäng är beredda till?

Daniel har definitivt inte gett upp. Han blickar framåt - strongt och riktigt imponerande.

Jälmers Ur är bland annat AD för Omega.
 
Topp