• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers ur i borås. Bra?

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Hej.

Är just nu på litet tjänsteärende i Borås och kom att tänka på jälmers ur som ligger här.
Dom har en submariner i lager som jag sneglat lite på.
Någon som vet hur dom är att handla med?
Tror frun hade uppskattat om jag kom hem med en ny klocka igen, eller förmodligen inte.. :)
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hej.

Är just nu på litet tjänsteärende i Borås och kom att tänka på jälmers ur som ligger här.
Dom har en submariner i lager som jag sneglat lite på.
Någon som vet hur dom är att handla med?
Tror frun hade uppskattat om jag kom hem med en ny klocka igen, eller förmodligen inte.. :)
Har haft lite med ägaren att göra. Dock endast sålt klocka till honom. Funkade smärtfritt.
 

pnt

Rolex
2-Faktor
Det ska nog inte vara några problem att handla från Daniel. Flera som har gjort affär med honom här på forumet. Han är AD för Omega men säljer en del Rolex också.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det ska nog inte vara några problem att handla från Daniel. Flera som har gjort affär med honom här på forumet. Han är AD för Omega men säljer en del Rolex också.


Dem är INTE Omega AD längre, Omega rensade upp butikerna på landet.
Omega var nog inte nöjda med att de saluför beg Rolex i en monter bredvid.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det har du nog rätt i... nu när du säger det så minns jag att han sa att han hade kvar det fram till årsskiftet.


Det stämmer, finns tydliga regler för hur de olika märkena skall placeras i butikerna.
Omega vill nog inte stå bredvid en monter med Beg Rolex har jag en känsla av.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Omega rensar upp rejält. Hörde att Magnussons i Göteborg hade blivit av med sin AD-status också.


Dem fortsätter sin resa till att göra Omega till fin märke.
Då krävs de större lager, mer komparativa varumärken i butiken & krav på lagerhållning.
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Minns när man var liten grabb, då var omega bra klockor men räknades inte som lyxmärke. När började det? Menar idag är ju omega ett topp märke.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Minns när man var liten grabb, då var omega bra klockor men räknades inte som lyxmärke. När började det? Menar idag är ju omega ett topp märke.


Har pågått under tiden Swatch Group köpt varumärken på löpandeband och stoppat in sin egna hierarki.
Longines ska upp och ta Omegas plats och Omega ska uppåt.
Hade de inte varit 512 olika limited editions så hade de kanske funkat.
 

Selvedge

Rolex
Hej.

Är just nu på litet tjänsteärende i Borås och kom att tänka på jälmers ur som ligger här.
Dom har en submariner i lager som jag sneglat lite på.
Någon som vet hur dom är att handla med?
Tror frun hade uppskattat om jag kom hem med en ny klocka igen, eller förmodligen inte.. :)
Har gjort flera affärer med honom och det funkar alltid till 100%! Kör!
 
  • Like
Reactions: pnt

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Kommer inte effekten av detta bli ännu fler gråhandlare! Vet inte om det är rätt väg att gå!Men det får väl tiden utvisa!


Kan det säkert bli, dock satsar Omega mer på sina Service verkstäder.
Man behöver inte vara Omega AD för att ha Service Klass 3 som är högsta man kan ha.
Däremot så krävs det viss nivå för att uppfylla kraven för att få AD rättigheter :)
 

Glusch

Cartier
Gäller att hålla folk uppdaterade och informerade om vad som gäller, särskilt då det verkar som det gått utför för Jälmers sedan denna tråd skapades...
 
Topp