• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers Ur-Panerai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Mauritz

Rolex
Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
 
Senast ändrad:

sjökvist

<—Axel Nilson
Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
Har ingen egen egen erfarenhet av jälmers men ryktet säger att man ska passasig väldigt noga för hans klockor
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Hej,
Åsikterna gällande Jälmers Ur är olika här på forumet har jag förstått.
Till saken hör att dom har en Panerai PAM312 -15 till salu med en prislapp på 56.900:- ( Nymans pris: 69.400:- ) som lockar mig lite.
Nu är jag sådan att jag helst köper nytt och gärna i butik (AD) så blir det en Panerai så blir det förmodligen köp hos Nymans.
Men det vore intressant att höra vad den samlade truppen här anser om Jälmers objekt samt eventuella erfarenheter av just PAM312 är det något man bör tänka på gällande denna modell, skall man kanske kolla på någon annan modell.
Kanske inte ok att länka till annons, då får någon (Denke) ta bort den.
https://www.blocket.se/alvsborg/Panerai_Luminor_Marina_1950_PAM_312_2015_67392778.htm?ca=11&w=3
Som ovanstående talare har jag ingen personlig erfarenhet av J. Har inte heller kollat annonsen. Men hur illa kan det vara på en ett år gammal klocka? 5år(när servicbehoven kickar in)-vintage är ju svårare att veta. Men det ska mycket till för att något skiter sig med en klocka på ett år.

Gå till nymans, var skön och trevlig och visa plånboken så får du ner priset en bit, garanterat.
 
Som ovanstående talare har jag ingen personlig erfarenhet av J. Har inte heller kollat annonsen. Men hur illa kan det vara på en ett år gammal klocka? 5år(när servicbehoven kickar in)-vintage är ju svårare att veta. Men det ska mycket till för att något skiter sig med en klocka på ett år.

Gå till nymans, var skön och trevlig och visa plånboken så får du ner priset en bit, garanterat.

Håller helt med! Bra skrivet.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Jag köpte min 116710LN av Jälmers. Klockan var i super bra skick, fick även ett bra pris. Han gav min fru en födelsedagspresent även. Jag har inget ont att säga om han. Han är kanske inte så omtyckt av vissa på forumet. Men jag kan absolut tänka mig att handla en klocka av han i framtiden.
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Har sålt ett gäng klockor till Daniel. Reko kille som är utbildad på Urmakarskolan, har fullt förtroende för han.
 

mrvintervind

Breitling
Oförtjänt med skit får han ta Daniel, bra snubbe, alltid mkt trevlig och tillmötesgående (om än lite virrig ibland som vi väl alla kan vara) när jag varit där och gjort affärer.
 

Wboy

Panerai
Jag köpte min 116710LN av Jälmers. Klockan var i super bra skick, fick även ett bra pris. Han gav min fru en födelsedagspresent även. Jag har inget ont att säga om han. Han är kanske inte så omtyckt av vissa på forumet. Men jag kan absolut tänka mig att handla en klocka av han i framtiden.
Har sålt ett gäng klockor till Daniel. Reko kille som är utbildad på Urmakarskolan, har fullt förtroende för han.
Varför kan ingen som talar varmt för Jälmers skillnaden i användning mellan "han" och "honom"?
 

MrRolex

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Mycket tillrättavisningar och påhopp på denna sida tycker jag. Antar om man är förtryckt i verkliga livet så får man leva ut sina drömmar som forumpolis istället.
 

Wboy

Panerai
Mycket tillrättavisningar och påhopp på denna sida tycker jag. Antar om man är förtryckt i verkliga livet så får man leva ut sina drömmar som forumpolis istället.
Eller så är vissa lite lättkränkta. Vi älskar även folk som aldrig använder "honom". Det blev bara ett för stort sammanträffande för att jag skulle kunna låta bli att kommentera det.
 

Camo00

Patek
Inte så svårt att vara en bra köpare av klockor.

Inte särskilt svårt att vara trevlig och sälja saker, och sen häva köpet när produkten går sönder.

Däremot verkar det svårt att tjäna pengar på att sälja klockor om man samtidigt är schysst och ärlig med alla detaljer från början, förebygger reklamationsärenden och inte överdriver skick, servicehistorik etc...
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Inget att säga om Jälmers men klockan är kanon!!
image.jpeg


Vill du ha datum på din Panna är den ett bra val.
image.jpeg

Klarar du dig utan datum finns en massa annat..
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp