• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jälmers Ur/Urmakarn

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Bor i Borås så har varit där ett flertal ggr och får alltid lika bra bemötande även om man bara vill kika lite eller handla ett batteri som förra veckan :)

Bra rykte i allmänhet, sällan man hör något negativt om butiken!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Har sålt en vintage Rolex till honom, fungerade bra utan konstigheter.

Den dök upp på Blocket dagen efter till ett ganska så mycket högre pris i alla fall.
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Har sålt två st rolex till urmakarn. Bra kontakt och smidiga affärer.
Man hade kanske kunnat önska något omdöme i sin sälj/köp tråd.
/j
 

vincent76

Omega
Har sålt två Rolex till urmakarn utan några som helt problem.
Snabb betalning och inget strul sen om han kan sälja vidare och göra en liten slant så är det bara att gratulera:)
 

leicaphile

Panerai
Har köpt några straps där och klämt på diverse klockor. Bjöd på ett trycktest när jag var inne senast. Supertrevlig personal, och har bara hört positiva saker från andra i området.
 

16610

Patek
2-Faktor
Min far lämna in sin Rolex GMT hos Jälmers för service och hämta den idag och var mycket nöjd. 1 års garanti på jobbet.
 

Antonagj

Breitling
Köpt en GMT 16710 av Daniel. Klockan gick fortade sig över cosc, vilket åtgärdades. Fick åter klockan (han betalade för frakten) en vecka efter att han personligen hämtat klockan i Stockholm. Daniel är goodguy.
 
Sålt till Jälmers ur, snabb betalning och smidigt till en början. All kontakt verkar nu dock ha upphört, fick inget kvitto tillbaka som jag bad om. Det var viktigt att jag skickade ett till honom, men till mig? Inte så viktigt tydligen.
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Köpt en GMT 16710 av Daniel. Klockan gick fortade sig över cosc, vilket åtgärdades. Fick åter klockan (han betalade för frakten) en vecka efter att han personligen hämtat klockan i Stockholm. Daniel är goodguy.


Jag har inte riktigt fattat det där. Är han AD eller bara säljer han Rolex beggat och har massa Rolex-skyltar osv?


(jag vet att 16710 är med automatik beggad...)
 
Ja du, inte vet jag tyvärr.


79cc3e6b891567444ebc7822548e277d16eb0c94870887d3c5915223c859d9f7.jpg
 

Axiom

Panerai
2-Faktor
Sålt en Rolex till Urmakarn/Daniel. Snabb och smidig affär med snabb kommunikation, inga problem alls!
 

JLW

Blanda inte ihop mig med JLC!
2-Faktor
Trådlyft! :bookworm:

Hej!
Jag har handlad av Daniel, tanken var att köpa tre stycken rollar som fanns inne samtidigt - mailar först och ringer dagen efter för att få en röst bakom varorna. Får till svar att urmakarn är ledig from. den dagen och tre dagar framåt. Härligt! Då får jag handla av tjejen som jobbar i butiken tänker jag glatt! Men tydligen är det bara urmakarn som säljer klockorna, fine tänker jag - då får jag handla om tre dagar!

Får ingen återkoppling och ringer själv upp efter fyra dagar. Nu är den klockan jag ville ha mest såld, jag frågar hur? Då hade han sålt den när han va ledig, jag förstår att man jobbar 24/7 när man har eget men blev lite ledsen, slutade med att jag köper en klocka och får den fraktad av företagets VD hem till Stockholm och hämtar klockan där. Jag är supernöjd!

Dock är kommunikationen kass då urmakarn alltid verkar vara väldigt stressad, jag har tre gånger efter detta försökt att köpa och byta klockor utan framgång i och med att jag har blivit lovad att bli kontaktad snarast, och fått svar att de sålts när jag inte orkat vänta och ringt upp själv igen
- jag gillar inte att tjata - och hatar folk som tjatar:shifty:

Good guy som kan bli awesome med lite mindre stressnivå och bättre kommunikation! Jag kommer både köpa och sälja av dem igen, hittills har jag inte inte blivit illa behandlad. Snarare inte behandlad :stop:

Ps. min personlighet är ganska hetsig och när jag hittar något ska jag helst ha det "igår", vilket kan förvränga min världsbild något Ds.

Trevlig helg vänner! /Lukas
 
Topp