• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jämna Födelsedagsfester - fira eller inte? Trender?

Kugghjul

Silver
Är det bara jag som ser en trend i att inte fira större jämna födelsedagar med en större fest?
30 40 50 60 70 80 år
Märker du detta eller inte? Jag jämför med min barndom och även för säg 10-20 år sedan.

Från reglerna på https://klocksnack.se/threads/viktig-information.32450/ :
"Denna avdelning är till för Lifestyle och inte allmänt skitsnackande! Lifestyle innebär diskussioner om det som gör livet gott att leva. Detta innebär tex mat, sprit, rökdon, design, kläder, skor ja allt det som sätter en extra färg på tillvaron. Det är alltså ingen avdelning för allmänt trams."
Varför skulle inte en ordentlig fest inrymmas där?

Min mor firade både 40, 60 och 70. Jag både 20 och 30. Min bror 30 och 40. Min far iaf 40 o 70. Svärmor 70, svärfar 60 o 70.

Jag märker inte av ngt.

Varför fira jämna med något speciellt.
Vill man fira sina födelsedagar kan man väl fira alla lika mkt.
Det händer inget speciellt vid 30 40 50 jämfört med dom andra.

Varför fira jämna med något speciellt.
Vill man fira sina födelsedagar kan man väl fira alla lika mkt.
Det händer inget speciellt vid 30 40 50 jämfört med dom andra.
Ior, är det du?
giphy.gif

Senast ändrad:
Min sambo har glömt bort min födelsedag vid ett flertal tillfällen, kan även nämna att jag också glömt den vid ett flertal fillfällen. Jobbar man mycket med roliga saker så blir det helt enkelt inget man tänker på i vardagen.
Sen har man inte alltid tid heller, det känns som att jag inte skulle prioritera födelsedag före något lite mer produktivt som verkligen ger något.

Jag brukar försöka ställa till med kalas när jag fyller jämt, eller ojämnt också för den delen. Jag gillar fester så då får man försöka bjuda till...
Min fru fyller 40 till hösten och hon har värkt i ett år över hur hon ska göra med sin 40-årsskiva. Alltifrån vilken lokal, via vilket band till vilka gäster har orsakat funderingar och ångest. Det slutar med att vi skiter i fest och flyr till Singapore istället, så slipper hon ångest över vilka man måste bjuda, vilka man vill bjuda och vilka man kan bjuda...
När jag fyller 40 om några år blir det fest - inget snack! Man är olika helt enkelt...
Vad tillförde nu detta inlägg undrar jag när kah läser igenom? Skit samma - jag postar ändå. :bored:

20-, 25-, 30- och 40-årsfirandet skedde med de närmaste vännerna. Jag uppskattar det mest. Vi är olika. Vissa vill ha massiva firanden a la Ludvig XIV.

Jag brukar försöka ställa till med kalas när jag fyller jämt, eller ojämnt också för den delen. Jag gillar fester så då får man försöka bjuda till...
Min fru fyller 40 till hösten och hon har värkt i ett år över hur hon ska göra med sin 40-årsskiva. Alltifrån vilken lokal, via vilket band till vilka gäster har orsakat funderingar och ångest. Det slutar med att vi skiter i fest och flyr till Singapore istället, så slipper hon ångest över vilka man måste bjuda, vilka man vill bjuda och vilka man kan bjuda...
När jag fyller 40 om några år blir det fest - inget snack! Man är olika helt enkelt...
Vad tillförde nu detta inlägg undrar jag när kah läser igenom? Skit samma - jag postar ändå. :bored:
Jag är glad att du postade, jag ville veta hur andra gör! Jag tror det är lätt hänt att man skruvar upp ambitionsnivån för högt (som din fru), då blir allt bara jobbigt och till slut tråkigt. Det svåra ligger i att vara lagom ambitiös så de blir roligt men ändå inte för ansträngande, eller dyrt.

Dessutom undrar jag hur de allt vanligare skilsmässorna ställer till det, med alla konflikter etc

40 prognos, så går dit liv.
50 bokslut, så blev ditt liv.
60 facit, så omtyckt var du.
70 glest, nu är det färre kvar och orken tryter.

Passa på att ha fest när du orkar.

Tillbaka
Topp