• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

J-la winder

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Min Modalo 225 är en winder för 4 klockor, två/winder.
Ena windern har nu ballat ur..
Den startar inte, snurrar bara runt när man rör vid den och nåt skit ligger löst och skramlar inuti.
Frågor till följd av detta:
Hur fan öppnar man eländet?
Finns det nån som reparerar?

Och nej, jag har ingen garanti då jag hade det goda smaken att köpa den på Blocket. :facepalm:

Guds sätt att säga åt mig att dra ner på samlingen...? :depressed:

Har samma trassel med min Modalo (trippel winder) ska försöka brotta upp den i helgen och kika vad som kan vara fel, Misstänker att det sitter någon rem som driver eländet.

MVH

Hade en Modalo. En av snurrorna gav upp - jag skrotade och slaktade windern och använder de sex förvaringsplatserna + alla kuddarna.

Edit: nu använder jag ingen winder längre.

Det fanns en tråd för ca 6 månader om att någon fått instruktioner hur man öppnar windern. Denne hade fått dessa från GA för Modalo i Sverige. Hör med dem!

/Anders

På undersidan finns batterifacket, skruvat med några små stjärnskruvar. Bara att ta bort dem så kommer du in hjälpligt iaf för enkel felsökning.
Känns ju som att remmen slirar som sagt, hör med modalo sverige som nämnt ovan så får du nog hjälp.

Senast ändrad:
Lördagsgodis på en fredag:eek:
P3kRr.gif

Tillbaka
Topp