• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jacob & Sköld watches Uppsala Sweden

MJ24

Patek
2-Faktor
Tycker formspråket var elegant, men batteridrivet Miyota och guldplätering ger inga vidare bra vibbar för mig personligen.
 
Senast ändrad:

agraw

Cartier
2-Faktor
Helt i min smak! Ser väldigt bra ut för det förbeställningspriset! Godtagbar storlek också på 38mm även om jag gärna hade önskar 35-36 mm. Lite väl tjock, men sammantaget kul att se! :)
 
Alltid kul med människor som vågar satsa tycker jag!
Ingen klocka som jag själv är så sugen på, men kul somsagt att våga!
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Bara jag som börjar bli en smula mätt på alla dessa nya "svenska" klockor som dyker upp nu som egentligen bara ett hopplock av kinesdelar?

Ställ er och fräs boetten i Sverige så halar jag fram kortet. Lovar.
Förvisso. Känns lite som en modegrej där alla möjliga typer vill skapa en egen quartz klocka. Det är ju ingen wow-känsla direkt. Billiga klockor med kinesdelar riktade mot samma målgrupp som köper Daniel Wellington. Vore ju betydligt roligare om vi fick se exempel på ett klockmärke som på alla sätt och vis vill slå sig in på lyxmarknaden.
 

Ncs

Rolex
2-Faktor
Kul med nytt svenskt märke från svenska ingenjörer! Jag tycker den i borstat stål var riktigt clean och som sagt ovan, 38mm känns som en bra storlek :)
 

ViperX

Omega
Jag har köpt, vem vet kanske kan det bli något i framtiden?
Tycker det är roligt när någon/några försöker leva sina drömmar, kör hårt grabbar och lycka till.
 
  • Like
Reactions: Ncs

Grynkan

Omega
Har för mig att jag läste om ett par 16 åringar som skulle ge sig in i branschen, finansierat via kickstarter. Nu vet jag inte om detta är dem men oavsett snygg design! Go for it!
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag har faktiskt under hösten lärt känna ena grundaren (kanske han snart ger sig till känna, @Swejake ?) och också fått möjligheten att pröva klockan i verkligheten. Vet också att båda killarna har klockintresse sen tidigare och sitter inne på diverse prylar, så det är ju alltid kul med folk som tar vidare sina intressen.

Enligt mig har de verkligen lyckats med att få till en snygg urtavla. Den skriker högre kvalité. Men självklart är klockan i övrigt inte i närheten med klockor från de högre prissegmenten. Det går aldrig att jämföra en klocka för en tusenlapp med en klocka för hundra tusenlappar. Vill man dock ha en snygg formell klocka som inte kostar skjortan är det ett kul alternativ - särskilt när märket är svenskt och precis i uppstarten. Vet att Jacob har rätt roliga idéer på gång men som med allt annat handlar det om pengar. Vore kul om de lyckas väl så att mer kvalitativa urverk kan användas i framtiden.

Jag har själv köpt en för att jag tycker det är kul att supporta vänner och företag man har anknytning till. Finns på kickstarter för dryga tusenlappen (https://www.kickstarter.com/projects/1295419060/jacob-and-skold-watches-timeless-swedish-design)






IMG_1891.jpg



IMG_1892.jpg



IMG_1894.jpg



IMG_1895.jpg
 

Ola G

Cartier
Snygg design men varför inte kosta på den ett bra och billigt automatiskt urverk?
Är designen inte väldigt Langeesque btw?
Med vänlig hälsning
Ola G
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har faktiskt under hösten lärt känna ena grundaren (kanske han snart ger sig till känna, @Swejake ?) och också fått möjligheten att pröva klockan i verkligheten. Vet också att båda killarna har klockintresse sen tidigare och sitter inne på diverse prylar, så det är ju alltid kul med folk som tar vidare sina intressen.

Enligt mig har de verkligen lyckats med att få till en snygg urtavla. Den skriker högre kvalité. Men självklart är klockan i övrigt inte i närheten med klockor från de högre prissegmenten. Det går aldrig att jämföra en klocka för en tusenlapp med en klocka för hundra tusenlappar. Vill man dock ha en snygg formell klocka som inte kostar skjortan är det ett kul alternativ - särskilt när märket är svenskt och precis i uppstarten. Vet att Jacob har rätt roliga idéer på gång men som med allt annat handlar det om pengar. Vore kul om de lyckas väl så att mer kvalitativa urverk kan användas i framtiden.

Jag har själv köpt en för att jag tycker det är kul att supporta vänner och företag man har anknytning till. Finns på kickstarter för dryga tusenlappen (https://www.kickstarter.com/projects/1295419060/jacob-and-skold-watches-timeless-swedish-design)

IMG_1891.jpg
IMG_1892.jpg
IMG_1894.jpg
Man kan ju inte förneka att den faltiskt är rätt snygg. Lite väl korta och tunna visare men tavlan ser ju som sagt bra ut.
 
Topp