• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jacques Lemans

Hej!

Jag tycker att Jacques Lemans-klockorna är snygga. Har själv Liverpool och väntar med spänning på utvecklingen. Finns det andra som tycker att Jacques Lemans kan vara en ny era?

Har en snart 10 år gammal liverpool chronograf. Var första och enda klockan länge så den har hängt med i bastun på gymmet och alla andra aktiviteter. Den tickar på och går rätt fortfarande utan någon kärlek utöver batteribyten. Ytterst tveksam till att jag skulle köpa en till. Finns så mycket roligare märken.

Köpte den här klockan för några år sedan för jag rågillade designen, storleken och känslan med målet att ersätta den med en så lik som möjligt i högre segmentet. Har dock inte hittat något liknande ännu. Tycker det är väldigt bra kvalité för pengarna (ca. 400 SEK).

_20180131_215558.JPG
_20180131_215631.JPG
_20180131_215916.JPG

Ett prisvärt alternativ till Jaeger LeCoultre? Loggorna påminner ju i alla fall om varandra! Och priserna är mycket humanare.

Min 10 timmar långa bekantskap med Jacques var inte positiv. En välmenande present som omedelbart fick återvända till affären.
IMG_20170629_172705_1.jpg

Jag kan ju slänga upp en bild på min gamla JL. Ligger mest bara i klocklådan nu för tiden.

20180330_172426.jpg

Jag kan ju slänga upp en bild på min gamla JL. Ligger mest bara i klocklådan nu för tiden.

20180330_172426.jpg
Har haft en precis likadan för ca 8-9 år sen som jag gav till min bror när jag skaffade min första automat. Tycker det är en helt ok klocka även om jag inte skulle köpa en idag. Brorsan har också varit nöjd med den, men han har inte (ännu...) insett lockelsen med ett mekaniskt ur...

Tillbaka
Topp