• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Jaeger-LeCoultre Amvox

fredrik

Omega
Otroligt snygg Jaeger LeCoultre limited edition. Amvox serien är gjord tillsammans med Aston Martin, vars logotyp är präglad på boettens baksida. Detta är den första Amvox modellen som lanserades och är därmed intressant ur ett samlarperspektiv. Klockan tillverkades 2007, samma år som jag köpte min. Har länge beundrat Polaris modellen och Amvox serien är helt klart en tribute till den.

Automatisk med mekaniskt alarm. Det mekaniska alarmet ger en stark fin ringsignal och funktionen är mycket ovanlig. Klockan innehåller det förbättrade cal. 918 med ursprung från klassiska Memovox.

Klockan är i stål och självklart med safirglas och vattentät till 50 meter.
Remen är i brunt läder (samma som man använder till skinndetaljerna i Aston Martin) och original.

Klockan är i nyskick. Den går perfekt och allt fungerar som det skall.

Modellnummer: 190.08.97 Amvox1
Boetten är i stål och mäter 42 mm.

Klockan är original och värderingsintyg från Huke i Malmö medföljer. Cert. och box har jag också. Priset när den var ny låg på ca. 69 000:-. Uret.se har en just nu en för 55 000:-.

Pris 42 000:-

Priset är helt rätt (jämför gärna med andra klockor på chrono24.se).
Tänkte köpa en Rolex Explorer II (216570) så har du en sådan kan byte vara intressant. Inget annat är av intresse när det gäller byte. Eller, ja, Submariner kan vara intressant. Kanske även IWC Portuguese eller Da Vinci.

8461610ae321917e6a3dcdb88676ad4d.jpg

9c5fe3430077f3e9153656ce8735bd2d.jpg
 

fredrik

Omega
Är galet sugen på en keramisk Rolex. Förutom min Amvox har jag en Breitling Emergency Titan http://urval.se/breitling-emergency/ som jag vill bli av med (nyservad) och en Girard Perregaux traveler II http://urval.se/girard-perregaux-traveler-ii/. Kan även tänka mig att sälja eller byta min Omega Speedsonic eller min Memomatic om någon är inne på lite äldre klockor (båda är mint).
Så om du på något sätt kan hjälpa mig i min strävan efter lite keramik så hör av dig.
 

fredrik

Omega
Skall till London om ett par veckor och är sugen på att köpa något nytt där. Förutsätter att jag blir av med lite först.
Nytt pris: 43 000:-
Snygg och spännande klocka!
 

fredrik

Omega
Itson skrev:
:roll: Höjde du precis priset? Ny strategi?

Se där, det var ju otroligt klumpigt. Tack snälla för att du gjorde mig uppmärksam på detta. Skulle kunna dölja mitt misstag genom att säga att det var en medveten post för att skapa uppmärksamhet! Men det är inte sant. Så går det när man försöker ha lite bättre priser på KK. Då får jag helt enkelt gå lite lägre, även om det inte var tänkt så.

Nytt pris: 41 000:-

Byter väldigt gärna mot keramiskt Rolex fullset där jag betalar en del mellan. Då slipper jag jaga klocka i London.
 

teisd

Breitling
Hej fredrik,

Jeg har en IWC PORTOGUESE 3714-38 fra 07
I rigtig fin stand, den fik service i August.
Den tikker perfect! ca. +1-2 i døgnet.
Den kommer på org. sort croc. rem

Alle kasser & papirer er med.

Jeg kunne godt være int i at bytte

Du kan skrive til mig på min mail: [email protected]

Vh.
Teis Matzau

Ps. Jeg bor i København.
 

fredrik

Omega
Hej Teis,

IWC PORTOGUESE är verkligen en fin klocka och jag har faktiskt varit lite sugen på en sådan.
Kollar jag priserna på Chrono24 så ligger de på runt 34k för en 2010. Skulle du kunna tänka dig att lägga några tusen mellan?

DM gärna för vidare dialog.
 

teisd

Breitling
Hej fredrik,

Hvad siger du til 1700,- SEK

Den er virkelig i rigtig fin stand!

Bor du i Malmø? Så ville det være let!

Mvh,

Teis.
 

fredrik

Omega
Din klocka har legat ut tidigare för ca 33k SEK så upp till 41k SEK innebär 8k SEK till min fördel. Det är där jag tyvärr måste ligga om det skall vara aktuellt.

Gillar din klocka skarpt men inte 100% rätt för att jag skall gå mer mer.
 

teisd

Breitling
Hej Fredrik,

Fik du min sidste besked?

Det jeg ville sige var,
at det er rigtigt at jag havde den til salg for ca.33K Det kommer jo ikke an på om hvad det koster,
men om man kan li' klocken.
Ny pris i DK er ca 57-60K DKK

Hvad siger du til 2500,- SEK?
 

teisd

Breitling
Hej Fredrik,

Jeg er stadig int.

Du skriver selv du er int. I en Portoguese.
Jeg har en i rigtig fil stand!

Mit tilbud står stadig!

Mvh,

Teis.
 
Topp