• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Jaeger LeCoultre Atmos

thetaliban

Cartier
2-Faktor
Fick en helt lysande idé för någon månad sen; att köpa och låta renovera en Jaeger LeCoultre Atmos-klocka.
Dock har jag nu fått andra prioriteringar.

Okulärt är klockan i rätt bra skick. Repor finns självfallet på metallen lite här och var. Det som dock är ganska unikt är att instruktionsböckerna från 60/70-talet kommer med. Tydligen såldes just detta ex på NK i Sthlm. Dessutom medföljer en papplåda som verkar vara avsedd för klockan. Sannolikt är det ytterboxen som ingick vid köp.

Som implicerats ovan så fungerar inte klockan. Har ingen aning om vad felet är tyvärr. Men alla delar ser ut att sitta ihop och inget ser slitet eller trasigt ut. Om man inte orkar fixa den så ser den ju onekligen väldigt trevlig ut som en inredningsdetalj.
bild 3.JPG
bild 1.JPG
bild 2.JPG
bild 4.JPG
bild 5.JPG


Att skicka denna via posten tror jag inte är någon bra idé, då Atmos-klockorna är tämligen ömtåliga. Jag bor i Sthlm.
Returer accepteras ej.

Prisidé: 6000:- (vilket var mindre än vad jag gav för den) Kom med bud så kan vi säkert komma överens. :)
 
Topp