• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Jaeger LeCoultre, guld, 50-tal - ordentligt prissänkt!

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Dags att ta steget upp till de tyngre tillverkarna? Vackert lite större dressur i solitt 14k guld från JLC. Boetten mäter 35mm i diameter och är knappt 43mm bandhorn till bandhorn. Utan skador eller bucklor dock är kronan lite sliten. Tavlan är rengjord och har lite småprickar men får ändå klassas som i gott skick för en 50-talare. Verket är inte bara ytterst bildskönt utan det håller även tiden väl. Kaliber K478/C. Säljes utan band då detta är lite kort och torrt.

Tänkt pris: 8400kr nu 7500kr i Helsingborg.

VAkRRTL.jpg


i5YMqiM.jpg


9KXrWK0.jpg


CzuYx6T.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Ordentligt sänkt till ett belopp jag tror, inte alltid helt klart, jag blivit erbjuden på blocket.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Jag är lite sugen Aurum, men är rädd att den är för liten. Letar 36mm och uppåt
Ja, synd du inte är i krokarna så att du kan testa den. Men om gränsen är 36 mm tycker jag att denna borde passa iom att allt är tavla här. Den känns minst lika stor som en DD och tavlan är klart större på JLCn. Men som sagt, om du kommer trivas med storleken eller ej är ju rätt svårt att veta.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Ja, synd du inte är i krokarna så att du kan testa den. Men om gränsen är 36 mm tycker jag att denna borde passa iom att allt är tavla här. Den känns minst lika stor som en DD och tavlan är klart större på JLCn. Men som sagt, om du kommer trivas med storleken eller ej är ju rätt svårt att veta.
Om du vill och har möjlighet så får du gärna PM'a över en bild på JLC'n bredvid DD'n för jämförelse
 
Topp