• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre Master Calender Moonphase

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Master Calender Moonphase:
Jaeger LecCoultre:
Diameter 40mm:
14mm tjock:
151842A:
2009:
Inhouse cal 924, 41 juveler, 28800 vph:
50WR:
Kalender, dag, månad, datum och månfas. Dessutom gångreservindikator:
Gångreserv 43 timmar:
Passerat JLC:s 1000-timmarskontroll:



Denna typ av klocka har för mig varit lite av en dröm med betoning på dröm.
Jag fick dock möjligheten av bli ägare till den och tvekade inte efter att ha klämt på den i ett par sekunder.
Känslan av komplikationer som tripledate och månfas gjorde mig lite lätt mållös. Detta är en klocka med stil och finess.
Jaeger har alltid tilltalat mig då jag är lite disktret av mig och gärna vill ha det lite mer ovanliga.
JLCn uppfyller alltså flera olika typer av klockor i ett. Den är lite gubbig och visar på stil samtidigt som alla dom lite udda funktionerna toppas av den knäppaste av dom alla nämligen månfas. Storleken på 40mm känns stor kanske pga den raka sidorna på boetten. Enligt mig funkar den ju bäst på rem och då jag gärna bär nato eller länk i vanliga fall så fyller den faktiskt ännu en lucka i samlingen.



Visare och tavla är otroligt fint detaljerade med små fina medel som ger den en exklusiv känsla. Visarna är stilmässigt av den äldre skolan men känns förvånansvärt moderna. Utseendet är vid första anblicken en klassisk klocka med en krona i kl3 position men börjar man titta nära så händer det ganska mycket på tavlan.
Quickset på alla funktionerna är nog ett måste och finns självklart där.
Armbandet av brunt läder är av toppkvalitet men krokodilmönstret är kanske inte min favorit.



Detta är en fantastisk klocka med massor av roliga funktioner och den är vacker. Jaeger bygger fantastiska klockor och detta är en av dom. Jag ler fortfarande när jag tittar på den. Udda och enkel i samma klocka. Det är en annan typ av klocka än vad jag är van vid och spelar på lite nya strängar. Kan man kombinera denna klocka med en av lite sportigare modell så har man en riktigt bra setup. Det bästa med den är att jag inte kan hitta något dåligt med den ; )
Kvalitén är av den högsta klassenoch den känns väldigt välbyggd. Det får man också hoppas då priset är därefter.
Fantastisk klocka som kommer att stanna hos mig ett slag framöver. Eller? ; )
 

Bilagor

  • IMG_6318.JPG
    IMG_6318.JPG
    473.3 KB · Visningar: 1,326
  • IMG_6336.jpg
    IMG_6336.jpg
    322.5 KB · Visningar: 1,352
  • IMG_6337.jpg
    IMG_6337.jpg
    382.1 KB · Visningar: 1,335

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Jaeger LeCoultre Master Calender Moonphase

Den där bara måste jag få spana in!!
 

MKRGG

Annie Leibovitz
2-Faktor
Re: Sv: Jaeger LeCoultre Master Calender Moonphase

"Det är ju lätt ordnat grannen : )"

Ja jävlar, vi får greja det snart :)
 

jurjohn

Breitling
Finns det någon chans att denna finns kvar? Riktigt clean modell. Har en Master Control (2015) som jag skulle vilja byta ut mot en Master Calendar, och denna upplaga är är t.o.m. snyggare än JLCs nuvarande design.
 
Topp