• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Jaeger-LeCoultre Master Hometime (JLC) *Nytt år, nytt pris* 40000:-

nissehult

Patek
2-Faktor
Jag säljer min JLC Master Hometime köpt av mig på Nymans Ur 2013. Klockan är i stål, 40 mm bred. Den kan visa två tidszoner ("hemmatid" och lokal tid) med hjälp av en 24-timmar subtavla och en vackert blånerad skelettvisare som vid normalläge göms under den vanliga timvisaren.

Urverket är det så kallade "autotractor", 975H, med 22k guld på rotor för lite extra "schwung" i uppdraget. För mer information om urverket och klockan se:
https://klocksnack.se/threads/jaeger-lecoultre-master-hometime-information-recension.30290/

Den blanka boetten har lite hairlines efter användning (se bilder). På boettens kant mellan 9 och 10 så är det en ytlig repa, och en ännu ytligare litet "hack" (känns knappt med nageln) på glasringens yttersida klockan 11:30 (dvs. inte mot glaset) - inget som en eventuell polering inte fixar till. I november 2014 full-servades klockan av JLC som ett garantiärende.

Klockan kommer på det bruna alligatorbandet (JLC) och jag skickar även med ett svart alligatorband (JLC). Fullset med cert, manual, box och ytterbox.

Retur inom 24 timmar om klockan inte är som beskrivet. Ingen retur vid F2F i Östergötland.

Pris 50000 45000 40000 plus frakt.

DSCF4356.JPG

DSCF4363.JPG

DSCF4367.JPG

DSCF4754.JPG

DSCF4760_LI.jpg

DSCF4764.JPG

DSCF4756.JPG

DSCF4765.JPG

DSC_0860-01.jpeg

DSCF4809.JPG

DSCF4810.JPG

DSCF4814.JPG

DSCF4821.JPG

DSCF4833.JPG
 
Senast ändrad:
Topp