• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger lecoultre memovox

bheritage

Breitling
Godkväll!

Jag har nyligen fått ärva en gammal Memovox men vet inte mycket om den.
Har tyvärr inte det tillhörande armbandet och är därför på jakt efter ett nytt som gärna ska ha samma look som det den levererades med.
Någon som vet något om dessa klockor?
Den har legat i ca 15 år utan att användas men går väldigt bra ändå. Har ingen dokumentation på service eller liknande.
Bör den lämnas in på genomgång eller kan jag använda den?
Har en Breitling sedan tidigare och vet vad deras service kostnader brukar hamna på men misstänker att en Jaeger service kan bli en något kostsam historia.
Har som sagt ingen erfarenhet eller kunskap om detta märke förutom att det är relativt "high end" inom dessa sammanhang.

har inte tagit någon bild på min klocka men hittade en likadan vid snabb googling

https://de.wikipedia.org/wiki/Memov..._Memovox_model_E855_with_calibre_K825_(2).JPG

tacksam för svar
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
Hej
Har haft en par såna och saknar dom mycket
Service eller ej ? Oljorna är väl inte i bästa skick efter att ha legat i 15 år
Så egentligen borde du väl åtminstone rengöra och få den inoljad på nytt I synnerhet om du har några få klockor och tänker använda den ofta eller hela tiden
Kostnaden kan skilja mycket beroende på vem du frågar och om den måste skickas till fabrik eller ej. Bor du i Stockholm och inte vill kosta på en fabriksrenovering kan säkert Wener på ABC kolla på klockan och ge ett kostnadsförslag på rengöring, ny olja och packningar alt om något mer måste göras
Tänk på att klockan inte är så speciellt vattentät , tryckboett, 2 kronor mm
Vad gäller armband så kan du mäta bredden (18mm?) och sedan söka på ebay efter memovox bracelet så får du upp några att välja på både original och after market
Frakten på ett skinnband är inte så dyr , eller så ber du Werner ordna armband också
 
Topp