• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre (mkt bilder)

Portofino

Panerai
image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Vilken resa!
Någon som vet om man kan gå guidade turer som privatperson? Eller är det fönstertittande som gäller?
 

Portofino

Panerai
Vilken resa!
Någon som vet om man kan gå guidade turer som privatperson? Eller är det fönstertittande som gäller?

Jag har ett par bekanta som varit på flera stycken. Jag tror definitivt inte att det är jättelätt då många av dem ordnas av resp märkes säljrepresentanter (oftast). De som jag vet har varit har oftast haft ngn fot inne. Kan vara seriösa samlare, storkunder till en viss butik som håller märket eller liknande. Men jag bara spekulerar, man kan alltid slänga iväg ett mail, det värsta som kan hända är att de säger nej.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag har ett par bekanta som varit på flera stycken. Jag tror definitivt inte att det är jättelätt då många av dem ordnas av resp märkes säljrepresentanter (oftast). De som jag vet har varit har oftast haft ngn fot inne. Kan vara seriösa samlare, storkunder till en viss butik som håller märket eller liknande. Men jag bara spekulerar, man kan alltid slänga iväg ett mail, det värsta som kan hända är att de säger nej.
Tackar.
Farsan skulle bli otroligt glad om man kunde göra en weekend där nere och kolla på klockor/gå guidade turer.
Får slänga iväg några mail :)
 

Portofino

Panerai
Tackar.
Farsan skulle bli otroligt glad om man kunde göra en weekend där nere och kolla på klockor/gå guidade turer.
Får slänga iväg några mail :)

Gör så! Det kan även tänkas vara så att de riktigt stora är mer restrektiva mot "allmänheten" medan mindre kanske är mer tillmötesgående. Något som slog mig när vi var där var hur otroligt vänliga och tillmötesgående alla som jobbade där var. Vi stod 10 pers och hängde över deras axlar medan de satte ihop milimeterstora delar. De tog sig tid att svara på frågor, backade undan från sin plats för att vi skulle kunna få kika genom deras mikroskåp etc. Man kunde verkligen känna en yrkesstolthet och de delade mer än gärna med sig till andra entusiaster. Verkligen en ödmjuk upplevelse.
 
Topp