• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre - vad säger ni?

Sond

Patek
Den översta såg väldigt trevlig ut - vet du vad den heter?

De heter Master calendar(+ något kan jag tänka mig). De vanligaste är den med powerindikatorn högst upp som helt går bort för mig. Men sedan finns ett antal modeller var av denna heter 1558420. Just denna ref finns i ett tidigare utförande med vissa olikheter. Man får se upp lite för en del som annonserar håller själv inte reda på vilken modell som är vilken. Men den nya(nuvarande) är lite större och lite, lite justerad i designen. Kan ändringen ha kommit för typ 8-10 år sedan? Vet inte ref nr på den gamla.
 

JayJay

Rolex
I min bok är JLC ett av marknadens mest prisvärda märken. För egen del hade jag tveklöst gått på Reverso, men det är jag det. Beror mkt på när och hur den ska bäras. Klockorna du väljer mellan är dessutom väldigt olika.
 

Sputniq

Panerai
Reverson är grym men kan inte komma ifrån det faktum att månfasen är bland de snyggaste klockor som gjort. Hade alltså gått på Ultra Thin i första hand :)
 

carlanton

Audemars
För mig är Reverson alldeles för tätt förknippad med flätade armband, alldeles för tighta uddakavajer och double monkstraps. Om man nu ska envisas med att se ut så är den perfekt. Ulta Thin är mycket vackrare, men jag tycker den blir lite för stor.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Trevligt märke med anor. Har för mig att JLC gjorde uren till många Patekmodeller. Svårt att välja modell bara.:)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Reverso! En i guld ska bli min nästa finklocka. Eller så kanske leben släpper sin. Verkade som om han ville hoppa av klubben förut :(

jaeger-lecoultre-grande-reverso-ultra-thin-q2782520-rose-gold.jpg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Reverson, men undvik de större modellerna. Månfasen är fin, men den är för stor så den sitter inte bra på handleden. Bättre att köpa en reverso men månfas i så fall....
 
Topp