• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaeger LeCoultre - vad säger ni?

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Jag hade nog valt Reverso för att den är en sportig klassiker. Ultra Thin är dock sanslöst fin, nära nog perfekt.

Läste nu att den är 39mm, känns alldeles för stort med den tavlan. Dock ej testat.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Gillar ju reverso sååååå goooooooo 4 it!!!

Ev en på gång faktiskt, men skulle behöva någon att bolla några frågor med.... Finns bollplanket med kunskap om reverso så skicka ett pm:)
Sorry för trådstölden, återlämnar den i detta nu;)
 

Whedda

Rolex
Smaksak såklart angående de tre modellerna men jag själv anser att Reverson har mest historik och är mest unik av dem. De övriga finns från massa tillverkare men Reverson är tveklöst en av klockhistoriens verkliga Ikoner!

Jag gillar månfas men går på samma linje som Sond och rekommenderar Master Calender med dag/månad/datum/månfas. Överkomlig i stål och en av världens finaste och prisvärda moderna kalenderklockor i guld (1552520). Går att få för under 100k i nyskick.

Reverson är dock den mest prisvärda av de tre om du frågar mig. Du hittar utan större problem en GT för ca 30k i toppskick. Det är även en av de klockorna jag gillar bäst i min lilla samling. Inte svindyr at serva, kan bäras till mycket beroende på bandval, bra storlek och ikon.


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ljus tavla, blå sekundvisare + månfas = mumma! Är dock lite fundersam över storleken. Trodde alla var över 40mm. 39 kan däremot funka.
 
Tycker du skall testa. Gillar de flesta av deras nättare ur, men även ett par av deras sportmodeller.

Har en Master Control som är den klocka som används minst av klockorna i lådan, men som gör mig gladast när den väl är på armen. Hög kvalitetskänsla, underbar i uppdraget och riktigt tunn för att vara en automatare.



Riktigt clean -Vad är det för REF på den? Storlek?
 

plattfot

Rolex
Riktigt clean -Vad är det för REF på den? Storlek?



140.8.89

Den mäter 36-37 mm vilket är perfekt på en tunnare dressare IMO. Tunn och lätt jämfört med mina andra klockor och riktigt disktret.

Modellen är nu ersatt av en större modell med köttigare boett och andra visare:
http://www.uret.se/jaeger-lecoultre-master-control-bracelet-p-1788.html
vilken iofs är trevlig men en helt annan klocka.

XZmJGb3.jpg

xASE7rT.jpg
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Ultra thin! Lätt snyggast, men Reverson är kanske roligare att pilla på. Svårt val!

EDIT: Vintage memovox är ju också väldigt nice och rolig!
 
140.8.89

Den mäter 36-37 mm vilket är perfekt på en tunnare dressare IMO. Tunn och lätt jämfört med mina andra klockor och riktigt disktret.

Modellen är nu ersatt av en större modell med köttigare boett och andra visare:
http://www.uret.se/jaeger-lecoultre-master-control-bracelet-p-1788.html
vilken iofs är trevlig men en helt annan klocka.

XZmJGb3.jpg

xASE7rT.jpg


Ja, 40mm blir ingen ren dressare längre, men dock en fet sportdressare...

785452d1344393670-should-my-next-purchase-jlcmaster40mm.jpeg


Jaeger-leCoultreMasterControl21Asmall-2.jpg


Kanske en lunch i Sumpan så kan man kanske få spana på den du har?
 

n1tro

Panerai
Alltså master controlen ovan är ett av mina targets. Så ren och så liksom...ah ja dör. GRYM helt enkelt.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ultra Thin Moon är riktigt läcker. ;) Är själv sugen på en sådan men misstänker att jag kommer att tycka att den är för nätt.
 

point1

Cartier
140.8.89

Den mäter 36-37 mm vilket är perfekt på en tunnare dressare IMO. Tunn och lätt jämfört med mina andra klockor och riktigt disktret.

Modellen är nu ersatt av en större modell med köttigare boett och andra visare:
http://www.uret.se/jaeger-lecoultre-master-control-bracelet-p-1788.html
vilken iofs är trevlig men en helt annan klocka.


Nja, det där stämmer inte längre, det har kommit en ny modell (släpptes förra året). Jag har den senaste modellen:

EWkfGdU.jpg



Som du ser är det inte samma visare som den du länkade till, inte heller är den 40 mm utan 39 mm (lite svårare att avgöra på bilden dock ;) ) Sen är det lite andra små ändringar från de tidigare modellerna.

Av de 3 i första inlägget så säger jag Ultra thin moon :)
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Vilken uppslutning av svar i denna tråden...men så är det när man är en uppskattad medlem. Reverso.:)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Verkligen dagens i-landsproblem detta... Ultra Thin Moon fick jag mest feeling för på armen men Reverson är ju verkligen JLC och en tidlös klassiker som skulle ge ett bra tillskott i lådan vad gäller bredd
 
Personligen så säger jag Moon 39, även om jag tycker Reservon är underbar på bild så blir den lite för dressad för mig på något sätt....
 
Topp