• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag är så jävla trött på covid.

Kreacon

Guld
Lite oberättigat måhända då jag inte drabbats hårt av covid, varken direkt eller indirekt. Men jag känner ändå att jag behöver dedikera två hatminuter åt covid.
Har ingen tanke att detta ska vara en tråd över huvud taget men jag behöver bara få det ur mig.

Helvetes jävla piss-skit covidhelvete.

Tack för mig.

Vi är många som är ofattbart trötta på detta och delar förmodligen väldigt liknande tankar, det brukar hjälpa mig när vissa dagar känns skit att inte kunna göra något man tidigare tog för givet. För en gångs skull försöker majoriteten av världen sträva mot samma mål, att bli kvitt pandemin. Men visst sätter detta spår i världen framgent.

Vi är många som är ofattbart trötta på detta och delar förmodligen väldigt liknande tankar, det brukar hjälpa mig när vissa dagar känns skit att inte kunna göra något man tidigare tog för givet. För en gångs skull försöker majoriteten av världen sträva mot samma mål, att bli kvitt pandemin. Men visst sätter detta spår i världen framgent.

65% omsättningstapp förra året och hade covid själv i tre veckor. Inte episkt. Men finns alltid se som har det värre. Är bara att sköta sig och härda ut.
Håller med er, fint att världen samarbetar någorlunda och klart ska vi härda ut och sköta oss. Det är bara så utdraget. Mina äldre barn klättrar på väggarna pga distansundervisning, inställda träningspass, stängda skateparker mm.
Jag själv sitter i tomt klassrum och undervisar på distans med allt vad det innebär. Många av de som hade det svårt i skolan innan har det ännu svårare.
Har yngre barn i förskola som får vara hemma i sjukdagars-sjok varje gång de är lite snuviga. Har inte träffat släkt och många vänner på länge då vi bor i olika delar av landet och vi är rätt restriktiva med resor. I-landsproblem och gnäll, absolut.

Håller med er, fint att världen samarbetar någorlunda och klart ska vi härda ut och sköta oss. Det är bara så utdraget. Mina äldre barn klättrar på väggarna pga distansundervisning, inställda träningspass, stängda skateparker mm.
Jag själv sitter i tomt klassrum och undervisar på distans med allt vad det innebär. Många av de som hade det svårt i skolan innan har det ännu svårare.
Har yngre barn i förskola som får vara hemma i sjukdagars-sjok varje gång de är lite snuviga. Har inte träffat släkt och många vänner på länge då vi bor i olika delar av landet och vi är rätt restriktiva med resor. I-landsproblem och gnäll, absolut.
Jag hör dig, instämmer på det jag kan relatera till. Å andra sidan, du som är lärare har nog även under pandemin varit en viktig trygg punkt för många av dina elever, vi är trots allt människor som behöver rutiner och har någon det tufft, så vet eleven iaf var du finns.

Jag spyr oxå på detta. Sen är jag inte alls lika övertygad som många verkar vara kring att detta snart är över... Tror tyvärr att vi lever i skiftet mellan "det som var före och det som blev".

Jag hör dig, instämmer på det jag kan relatera till. Å andra sidan, du som är lärare har nog även under pandemin varit en viktig trygg punkt för många av dina elever, vi är trots allt människor som behöver rutiner och har någon det tufft, så vet eleven iaf var du finns.
Sant. Tack för påminnelsen.

Mer trött på hur Sverige väljer att "hantera" pandemin...
Snarare trött på vad vuxna människor som minsann alltid ska hävda i andra sammanhang att de är ”vuxna nog” för rösträtt, köra bil och rätten till att skaffa barn. Men helt plötsligt totalt misslyckas med att sköta sig och alla kommer med sina egna ursäkter om varför just JAG ska göra X eller Y just när det är pandemi. Inget egenansvar eller förnuft. Pandemin hade varit betydligt lättare om folk faktiskt drog sitt strå till stacken, men omöjligt när vi lever i ett samhälle där JAG’et står före Laget.

Snarare trött på vad vuxna människor som minsann alltid ska hävda i andra sammanhang att de är ”vuxna nog” för rösträtt, köra bil och rätten till att skaffa barn. Men helt plötsligt totalt misslyckas med att sköta sig och alla kommer med sina egna ursäkter om varför just JAG ska göra X eller Y just när det är pandemi. Inget egenansvar eller förnuft. Pandemin hade varit betydligt lättare om folk faktiskt drog sitt strå till stacken, men omöjligt när vi lever i ett samhälle där JAG’et står före Laget.
Instämmer. Lägg till alla professionella tyckare som hade skött Sveriges covidstrategi bättre än Tegnell.

Har kanns det som om folk numer skiter i corona. Texas Louisiana California mfl skippar munskydd. Texas oppnar upp till 100% och fler lar folja efter.
Utled pa att hora om corona och hur vi maste halla igen ett litet tag till.
Trakigt for de som kommer drabbas av den stora massan som helt ledsnat pa att sitta hemma och glo. Varen ar har och jag tror valdigt fa orkar bry sig och annu farre orkar med ytterligare en nedstangd sommar utan resande/traffa vanner/sitta hemma.

Jag är också sjukt trött på detta. Har egentligen ganska enkelt med de praktiska, men det är ju så evinnerligt tråkigt.
Inget att ”se fram emot” (mässor, en och annan trevlig fest), ingen möjlighet till barnvakt åt småttingarna=ingen egentid med fru, inget alls som bryter vardagen. Ett helt år av februari, typ.

Jag bor i Chicago som haft strikt lockdown sedan Mars förra året. Masktvång överallt, även utomhus till stora delar, allt nedstängt - i somras var även parker och stränder avspärrade t.ex.
Och sen ser/hör man hur släkt och vänner har det hemma i Sverige och klagar massor.
Man står sig själv närmast såklart och vet att vissa haft det tuffare än andra men perspektiv är nyttigt ibland

Jag bor i Chicago som haft strikt lockdown sedan Mars förra året. Masktvång överallt, även utomhus till stora delar, allt nedstängt - i somras var även parker och stränder avspärrade t.ex.
Och sen ser/hör man hur släkt och vänner har det hemma i Sverige och klagar massor.
Man står sig själv närmast såklart och vet att vissa haft det tuffare än andra men perspektiv är nyttigt ibland

Håller med dig där. Fler borde sätta lite perspektiv på saker och ting. Har släkt och vänner som bor i länder med betydligt striktare restriktioner än vad vi kan föreställa oss i Sverige. Ibland undrar jag om de som skriker sig hesa efter full lockdown och strikta restriktioner vet vad de önskar sig. Om de har full insikt i hur andra länder faktiskt har hanterat det här och hur det upplevs att bo i dessa länderna. Här i Sverige har man kunnat leva relativt normalt under hela pandemin under ledoden frihet under ansvar.

I slutändan måste alla länderna hitta ett sätt att hantera det här och återgå till en normalitet. Tror inte medborgare i något demokratiskt land kommer att acceptera något annat än det. I så fall blir det revolt förr eller senare. Någon nyordning tror jag inte på. Det här är inte första gången man genomlider en pandemi i mänsklighetens historia.

För att sätta ytterligare perspektiv på sin tillvaro kan man föreställa sig att man levde under första världskriget, spanska sjukan efter det för att sedan genomlida depressionsåren efter glada 20- talet rätt in i ett andra världskrig. Sedan en efterkrigstid med en ridå genom delar av Europa och andra delar av världen. Beroende på när ens mor och farföräldrar är födda och hur gammal man själv är är det inte särskilt långt borta i tiden.

Lite oberättigat måhända då jag inte drabbats hårt av covid, varken direkt eller indirekt. Men jag känner ändå att jag behöver dedikera två hatminuter åt covid.
Har ingen tanke att detta ska vara en tråd över huvud taget men jag behöver bara få det ur mig.

Helvetes jävla piss-skit covidhelvete.

Tack för mig.

Enig. Åt helvete.

VERKLIGEN. Inget är värre än när Wolodarskityper, som ser ut att dö av en vanlig förkylning, ska läxa upp Tegnell som varit med och bekämpat Ebola, om hur man borde hantera en pandemi. Håll k*ft bara.

Minns hans krönikor från våren när allt bröt ut. Det var tydligt att han fick panik och allt han skrev styrdes av ren rädsla och skräck. Hans värderingar var mer auktoritära än demokratiska. Kanske var det hans sanna ansikte. Jag vet inte. Det var tur att han inte hade någon ledande position i samhället med beslutsrätt. Illa nog att han var en opinionsbildare i en av de största rikstäckande tidningarna.

Den här pandemin visat många människors rätta sidor. Det kanske för något gott med sig i slutändan.

Lever precis som innan, träffar typ ingen vanligtvis ändå, sitter på kontoret helt, helt ensam (vi är runt 150 annars), och har mask i metron. Märker ärligt talat ingen skillnad alls. Gymet går jag till med, som vanligt. Åkte på rona där i mars förra året, hade kvar antikroppar senast i november när jag kollade, smak/lukt fortf puts väck dock. Har inte rest heller, bara inrikes en gång.

Senast ändrad:
Lever precis som innan, träffar typ ingen vanligtvis ändå, sitter på kontoret helt, helt ensam (vi är runt 150 annars), och har mask i metron. Märker ärligt talat ingen skillnad alls. Gymet går jag till med, som vanligt. Åkte på rona där i mars förra året, hade kvar antikroppar senast i november när jag kollade, smak/lukt fortf puts väck dock.
Damn
Har du inte luktat smakat sen Mars? 😟
Beklagar verkligen

Damn
Har du inte luktat smakat sen Mars? 😟
Beklagar verkligen
Nej det är faktiskt jävligt skumt. Var som att de bara släckte en lampa typ när jag vakna på morgonen. Smak är lite whatever man äter ju inte hela tiden men just lukt är tråkigt, typ naturdofter främst. Blommor, hav, luft, regn, sånt vore nice få tillbaka!

Nej det är faktiskt jävligt skumt. Var som att de bara släckte en lampa typ när jag vakna på morgonen. Smak är lite whatever man äter ju inte hela tiden men just lukt är tråkigt, typ naturdofter främst. Blommor, hav, luft, regn, sånt vore nice få tillbaka!
Man vet ju inte heller om man luktar illa ;) haha! Jag blev av med smak och lukt i 3 veckor men fick tillbaka det som tur väl var! Käkade en rödlök som ett äpple och doftade på ättika som om det vore vatten! Väldigt märklig känsla... Hoppas du är återställd snart :)

Luktbortfallet var ju det värsta. Helt plötsligt tappade livet alla färger. Klarade mig med två veckor lyckligtvis.

Håller med, ett jävla piss.

Har inte haft det själv med haft några tuffa fall inom familjen.

är arbetsgivare och har haft det tufft med mycket bortfall de senaste veckorna, både med kraftiga symtom och en del symtomfria (dessa har kommit fram efter fhms rekommendation som kom ut efter den 2 mars med utökad smittspårning på arbetsplatser)

Har även en dotter som har en underliggande sjukdom som skapar daglig stress att hon ska åka på skiten.

jävla skit är det.

ta hand om er och de som är er nära

Har du haft kontakt med vården kring lukt och smak? Förstått det som att vården är relativt eniga om att det inte är permanent, däremot kan man behöva träna upp det igen. Som jag förstått ska man då få remiss till Öra Nästa Hals. Hopps det snart blir bättre!

Har du haft kontakt med vården kring lukt och smak? Förstått det som att vården är relativt eniga om att det inte är permanent, däremot kan man behöva träna upp det igen. Som jag förstått ska man då få remiss till Öra Nästa Hals. Hopps det snart blir bättre!
Jag provade faktiskt för typ 6 månader sen, så fort jag nämnde att jag inte har lukt och smak sa de att jag var tvungen stanna hemma tills min infektion gick över. Var en sån där person du inte kan resonera med - la ner det. Men funderar på att ta upp det igen! Tack!

Tillbaka
Topp