• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag behöver hjälp i min samling

Amatören

Breitling
Jag har alltid varit intresserad av klockor och främst automatiska alternativt mekansiska urverk. Jag har egentligen inget emot kvartsurverk, men de tilltalar inte mig lika mkt som de två andra.

Jag skulle behöva hjälp med vilken serie (urverk) jag ska förhålla mig till då jag ska börja min samling. Jag ser att min samling ska jag ha uppfyllt när jag fyller 40 år (är 33 nu). Jag är ute efter andrahandsklockor, gärna med någon intressant story.

Här är listan:
1. Rolex Datejust (romerska siffror, vit urtavla, vit jubilee/president länk).
2. Omega Speedmaster Man on the moon
3. Panerai (gillar 8 days, eller de klassiska no date varianterna)
4. Rolex Submariner no date pre ceramic svart urtavla, stål.

Kommer eventuellt komma fler ju längre in i samlandet man får, men jag tycker att ovan är en start för ett perfekt grund :)
Självklart vill jag ha en Patek Nautilus, eller en Rolex Daytona Rosé osv. Men de känns inte som en grund samt känns lite för gubbar.

Skulle behöva tips på vilka modeller och urverk jag ska förhålla mig till för att få en bra klocka som också kan vara en bra investering.

Uppskattar all form av respons, gärna seriösa svar då jag håller på att lära mig och kan inte så mycket om klockor.

Vänligen,
Herdi
 

Wiliamo

Panerai
Välkommen hit! Låter som en bra lineup, relativt lättflippade klockor allihop om du skulle känna för att testa något annat. Lycka till :)
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Alltid svårt att sia om vad som är en bra investering, men subbarna har ju haft en vansinnig värdeutveckling de senaste åren.
 
Topp