• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag behöver inte en till - jodå paketöppning!

klockodile

Dundee
2-Faktor
I år firar vi att det är 50 år sedan Seiko släppte sin första kronograf. Inför OS i Tokyo kom de här små skapelserna till världen, jag har en variant av Seiko 5717.

IMAG1361_1.jpg


Egentligen var detta år ett mellanår, jag skulle verkligen inte köpa något i klockväg, men hade förbisett ovan nämnda faktum. Så här kom det då ett paket med en vit box.

%255BUNSET%255D.jpg


Normalt är det svarta eller mörkblå innerboxar som gäller, men si inte denna gång!

IMAG1811.jpg


Jag skippar rispapperet och går på innehållet.

IMAG1814_1.jpg


Lite kvällslektyr.

%255BUNSET%255D.jpg


8R28 verket hoppade igång, 41 mm diameter är lagom stort. Glasbaksida och champagnefärgad sunbursttavla. Mumma för mig iaf...

IMAG1815_1.jpg


%255BUNSET%255D.jpg


Slutar med behåringsbarometern...

IMAG1824_1.jpg


Modellen tycker jag är ljuvlig och modellbeteckningen på gränsen till erotisk (japp), SDGZ005. Finns även lite andra jubileumsvarianter.

Tack och hej!
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Åhhh, har funderat på den där... Ser jättefin ut. Skulle jag vilja se live någon gång.
Stort grattis. Ta gärna fler bilder i bättre ljus.

Tack. Skall försöka när jag har tid i helgen:)
Riktigt snygg! Grattis :)

Finns den med panda-tavla?
Nä, inte vad jag sett iaf...

Schysst!

Vad är det för mörk rund plupp kl 4 på tavlan? Datumfönster?

Japp, skuggorna från släpljuset gör den mörk...
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Fy fan vad gött. Alla kan inte få en eftersom det är mycket färre tillverkade än antalet medlemmar på KS, typ en sjättedel knappt. Jag har en...trycker på min egen like knapp.
 
Topp