• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag fattar inte poängen med Karlskronaklockan

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag har läst varför han döpt klockan till Karlskrona. Det är inte namnvalet jag inte fattar. Jag fattar inte poängen med att köpa en "reklamklocka". Det är vad det är i mina ögon. Jag kan säkert också få en Kinafabrik att göra samma klocka och sen skriva ditt Philippe Stern eller Dressmann på klockan.


Det kanske inte alltid behöver vara en poäng. Han tycker att väl att det är ett roligt projekt och vissa håller med honom och är beredda att stötta i form av köp. Behöver det vara svårare än så egentligen?
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Tror jag förstår vad TS är inne på och jag håller med. En amerikan låter tillverka ett kinesiskt armbandsur som skall låta/se svenskt ut. Det är lite udda och frågan är om någon input från våra medlemmar har bidragit till urets design? Annars är ju alla dessa trådar bara billig reklam för ett kinaur.
 

rillesnille

Panerai
2-Faktor
#glassiären , ganska tuffa klockor f.ö.
f9b609d1ca5dca385020e8b5b48a1e62.jpg
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tror jag förstår vad TS är inne på och jag håller med. En amerikan låter tillverka ett kinesiskt armbandsur som skall låta/se svenskt ut. Det är lite udda och frågan är om någon input från våra medlemmar har bidragit till urets design? Annars är ju alla dessa trådar bara billig reklam för ett kinaur.
Har diskuterats lite olika designer på TTT, om de i sin tur påverkat slutprodukten vet jag inte.
 

Jonte73

Audemars
Mmmm... Sista amfibieregementet...

De kanske inte är kvar btw, amfss ligger väl kvar iaf ?

Och för att gå on topic så tycker jag väl inget speciellt om klockprojektet eg.

Men stör mig på treudden !
Vad är grejen med den liksom ?
Karlskronas fiskeredskaps arv eller nåt ?

Eller en hyllning till KJ som packat ihop sedan länge från orten ?

Fånigt var ordet .
 

SSL

Audemars
Är i staun varje sommar och äter kebab, besöker Glassiären, spelar golf och träffar gamla polare. Det finns nätter då Fantomen lämnar djungeln och går på stadens gator som en vanlig man. Känner allt och alls. Fantomen har tusen ögon och tusen öron.

Sen vaknade du med bokstäverna DFGH i ansiktet och intorkat ostbågekladd på fingrarna.
 
P

Philippe Stern

Guest
Föredrar att kalla det rekryten som min salig farfar alltid gjorde :cigar: förövrigt för att jag ska vara lite topic.
Alla måste börja nånstans, och här finns en historia bakom namnet. Ser inga problem med det.

Rektryten är ett bra uttryck. I Karlskrona kallade vi de värnpliktiga för berväringar. De var i princip paria för alla lokala tjejer. Förutom madrasserna. Beväringarna gick runt på stan de första månaderna med sin namnbricka, skrek höger-vänster-höger-vänster när de gick gatan fram, blev fulla på 3 folköl och trodde de var så unika och speciella.
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Rektryten är ett bra uttryck. I Karlskrona kallade vi de värnpliktiga för berväringar. De var i princip paria för alla lokala tjejer. Förutom madrasserna. Beväringarna gick runt på stan de första månaderna med sin namnbricka, skrek höger-vänster-höger-vänster när de gick gatan fram, blev fulla på 3 folköl och trodde de var så unika och speciella.
This, so much this! :D
 

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Rektryten är ett bra uttryck. I Karlskrona kallade vi de värnpliktiga för berväringar. De var i princip paria för alla lokala tjejer. Förutom madrasserna. Beväringarna gick runt på stan de första månaderna med sin namnbricka, skrek höger-vänster-höger-vänster när de gick gatan fram, blev fulla på 3 folköl och trodde de var så unika och speciella.

Been there, done that!
Sorry...
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Ser inte att den behöver en så stor poäng, är väl ändå inte mycket mer en ett roligt litet projekt. Tycker den är någorlunda snygg och roligt med en småfisk som ger sig in på ett marknadssegment som domineras av stora hajar med perfymklockor (om vi ser till priset) Är väl roligt att någon verkligen gör något i stället för att prata om det. Jag tvivlar starkt på att han kommer göra några stora pengar på det så ser det som en rolig grej.
Man får ta det för vad det är, men ska jag säga något negativt så är det så där att det står Karlskrona på den om den inte är tillverkad där. Jämför med Sjöö Sandström som skriver Stockholm på en del men de är ändå tillverkade i Stockholm (minus urverket)
 
Topp