• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag funderar, är vilsen ... vad göra

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

tänkte framöver göra ett inköp av lite högre kaliber än de klockor jag har idag.

Dock så velar jag mellan lite olika spektrum :D.

Det jag funderar på emellan är

Glashütte PanomaticLunar ref:1-90-02-42-32-05

- Tänkt isåfall som mer dressad klocka

Rolex Datejust II ref: 116334/6

- Tänkt som dressad/semidressas allround klocka

Panerari ref: PAM 351

- Bara för att den är grym

Omega Seamaster Aqua Terra ref: 231.10.42.21.06.001

- Tänkt som dressad/semidressas allround klocka

Jag har idag:
Oris Aquis Titan Chronograph 46mm
Oris Frank Sinatra Chronograph
Omega SMP
Damens Aqua Terra 38.5mm :D (tycker den ser alldeles för liten ut dock)
Plus lite quartzar

Egentligen så har jag ingen "riktig" dressare vad det nu innebär, därav mina komplementfunderingar. Egentligen så hamnar väl SMP, Aqua Terra och DDII i samma fack om vi pratar dress/sport, eller? Panerai är med för att jag har velat ha en sen 5-6 år tillbaka :)

What to do, vad är era erfarenheter om ovanstående. Troligtvis så kommer jag inte sälja någon klocka framöver av de jag har och inte heller när det kommer till kommande nyinköp.

Tack på förhand,
M
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Bilder(givetvis lånade)

Glashütte:
glashutte-panomaticlunar-90-02-42-32-05-620x463.jpg


Rolex DDII
DSC_8015.jpg


Panerai
00018445.jpg


Aqua Terra
3418003988_37b724cb34.jpg


Fan från bilderna sett så måste jag säga att AT ser riktigt nice ut, billigast med
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad flaxig du är i smaken. Börja med att bestämma dig för användningsområde och vilken typ av klocka du vill ha. De du listat är ju väldigt olika varandra.
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Vad flaxig du är i smaken. Börja med att bestämma dig för användningsområde och vilken typ av klocka du vill ha. De du listat är ju väldigt olika varandra.

Precis min tanke :p, jag vill egentligen ha en klocka som jag kan som "dressare". Men vi alla har lite olika definition av vad en dressare är antar jag. Panerain är väl den enda som direkt i sådant fall kan strykas.

Dock så behöver inte det ena utesluta det andra sett ur ett längre perspektiv.
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Glashütte eller DJII skulle det bli om jag får välja, vilken av de är lite svårare val men var för inte båda ;) Aqua Terra tycker inte jag ligger i samma nivå som de andra och om du redan har om en lite mindre så är det väl lite tråkigt att köpa en till.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Antingen Rolex DD2 eller Omega AT 8500 av de du hade som alternativ. Kolla in någon JLC när du ändå vill ha en mer dressigare klocka. Master Control är riktigt fin.

JLC_Master_8.jpg
 
Topp