• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag funderar, är vilsen ... vad göra

Gentle_Giant

Cartier
fd3f3c53-8b5a-4cc7-85e5-b01c88b0895c.jpg
 

Sputniq

Panerai
Först tänkte jag tokskrika att du ska köpa Glashütten, men så såg jag bilden på DJII vilken var ovanligt snygg i det utförandet... Men den når ändå inte upp till Glashütten vilken gränsar till mjukporr för sitt utseende!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Hej alla,

tackar för inputen jag uppskattar det verkligen, keep it comin! Det här är minst sagt ett icke-problem om jag skall hårddra det(läs i-landsproblem).

Glashütten är ju fantastisk Gentle_Giant har du kvar din? Vad är dina intryck.

Jag funderar lite på att köra en "kompromiss" helt sjukt att ens kalla det för det men tanken slog mig att köra på AT:n och paneraien.
 

Sputniq

Panerai
Hej alla,

tackar för inputen jag uppskattar det verkligen, keep it comin! Det här är minst sagt ett icke-problem om jag skall hårddra det(läs i-landsproblem).

Glashütten är ju fantastisk Gentle_Giant har du kvar din? Vad är dina intryck.

Jag funderar lite på att köra en "kompromiss" helt sjukt att ens kalla det för det men tanken slog mig att köra på AT:n och paneraien.

Låter som en ganska så bra "kompromiss" :hungry:
 

JayJay

Rolex
AT är en jävligt grym klocka... MEN i mina ögon väldigt "svennig" och faktiskt en smula själlös. Glashütte:n däremot har gott om själ och är allmänt vacker. Den har väl å andra sidan ingen fantastisk värdebeständighet?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena

Tack alla för inputen. Jag har lagt fram alternativen för min dam och hon gillade Pamen.

Jag gillar att även hon vill/kan bära mina klockor så det lutar åt Panerai och framöver något mer
dressigt.

Mottar gärna andra tips


Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

Josef B

Bestraffaren
Av de listade skulle jag lätt ta Glashütten och sedan de övriga med fallande ordning.

351:an är väldigt trevlig, men skulle nog ta 312:an istället.

DJII:an med en annan tavla, blå med stavindex hade varit mumma!

AT.

Sedan beror det på vad du ska ha klockan till? Jobbet? Kostym? Fritiden?
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Av de listade skulle jag lätt ta Glashütten och sedan de övriga med fallande ordning.

351:an är väldigt trevlig, men skulle nog ta 312:an istället.

DJII:an med en annan tavla, blå med stavindex hade varit mumma!

AT.

Sedan beror det på vad du ska ha klockan till? Jobbet? Kostym? Fritiden?


Tjena

Jag använder klockorna i alla möjliga sammanhang. Men det blir ju mestadels på jobbet då en stor tid av dagen spenderas där.

Kostym och slips har jag i princip aldrig, kavaj och skjorta/kavajbyxor/jeans har jag ofta. Har dock alltid minst skjorta.

De följer med in på gymmet om jag lämnat hemmet med klockan på mig etc...

/M
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Tjena!

Har bestämt mig att det blir en PAM (312, 351(2)) när tillfälle ges! Lutar mer åt 351/352 de guldiga visarna med Tobacco-tavlan lockar för mycket!

Tänkte som ett mer "dressat" ur att slå till på en Oris Artix Complication. Är det någon som har sett den live?

ACE_2671.jpg


ORIS-ARTIX-COMPLICATION.jpg
 
Topp