• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag gick till den mörka sidan...

Mangusta

Cartier
Det blev en Oyster Perpetual utan datum med silverfärgad tavla i alla fall. Jag kan inte påstå att jag är överförtjust i den men hoppas att det kommer med tiden. Lite pepp om att den kommer att vara tidlös och se lika bra ut om 5-15-25 år och även när jag är 60 år skulle uppskattas. ;)
 

jabla

Sarlacc
Grattis! Den växer med tiden (dock ej över 34mm).
Kan ladda upp bilder på min oystrdate med silvertavla när jag är vid datorn.
Blev lite orolig när jag läste rubriken, trodde du skulle hoppa över till TTT :D
 

TomasBc

Dirty rotten scoundrel
2-Faktor
Grattis! Ypperligt val, men det är snudd på olagligt att inte ladda upp bilder i en sådan tråd :)
 

Mangusta

Cartier
Grattis! Den växer med tiden (dock ej över 34mm).
Kan ladda upp bilder på min oystrdate med silvertavla när jag är vid datorn.
Blev lite orolig när jag läste rubriken, trodde du skulle hoppa över till TTT :D

Tack ska du ha. Jag hoppas att det är en klocka man gillar mer och mer med tiden för just nu kan jag säga att det är den klocka jag har gillat minst när jag köpte den. :confused: Tänker dock att det är en tidlös klocka som passar med allt pga den silverfärgade tavlan.

TTT, you are funny! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Fattar helt ärligt inte riktigt varför du inte valde en annan urtavla om du inte gillar den till 100, men grattis! -Hoppas självklart du blir nöjd.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Grattis!
Använd imgur.com
Ladda upp bilden och kör sedan copy paste in till Klocksnack. Gillar de små anspråkslösa Rollarna och länken är ju svinsnygg!
 

jabla

Sarlacc
Mangusta här är en bild på min oysterdate tillsammans med datejusten.

DatejustOysterdate.jpg
 

JayJay

Rolex
Det blev en Oyster Perpetual utan datum med silverfärgad tavla i alla fall. Jag kan inte påstå att jag är överförtjust i den men hoppas att det kommer med tiden. Lite pepp om att den kommer att vara tidlös och se lika bra ut om 5-15-25 år och även när jag är 60 år skulle uppskattas. ;)

Om du inte blev förtjust direkt så finns det ju en risk att det inte händer. För egen del hade jag nog tvingat mig själv att bära endast den klockan under låt säga tio dagar (om jag nu absolut VILLE tycka om den). Kanske måste du bara vänja dig vid den. Om det inte händer efter detta så händer det väl inte alls och då är det bara att flippa skiten.
Jag avvaktar med gratulationer tills vidare då det känns helt fel att gratta till något du inte är nöjd med. Lycka till!

EDIT: Bilder för fan!
 

Mangusta

Cartier
Jabla, jättefina klockor! Den blåa är finast tycker jag. :)

Tackar för gratulationer. Det kan verka konstigt att köpa en klocka man inte älskar och jag håller fullständigt med om att det är galet. Jag är väl lite underlig. :p Saken är den att jag älskar Breitlinglooken och alla mina klockor har varit åt det sportiga hållet och det är nog därför jag har så svårt för en mer dressad (och något tråkig) klocka. Jag tycker den kan vara jättefin på andra men på mig själv så känns det inte hundra. Jag inser att det är en klassisk och bra klocka som alltid funkar men jag gick mer på förnuft än känsla till slut. Det och att min partner så gärna ville ge den åt mig och tyckte att jag har haft tillräckligt många "sportklockor" och behövde en annorlunda stil den här gången.

Jag sitter på ipad mini just nu och fick inte till imgur men testar med en dator sen. (Skrik inte troll pga det är ni snälla. :stop: ) Går det att ladda upp direkt här på forumet eller måste jag gå via en tredjepart? Jag har ivf silvertavla med stavindex och släta bezeln. Tänkte att silver är lättast att matcha med kläder osv och jag har redan en annan gammal blå klocka så det kändes onödigt med en till.

Gått till Nymans var kul. :D

Tror ni att det här är en klocka som alltid kommer att vara rätt och se rätt ut oavsett mode och hur gammal både jag och klockan än blir?
 

jabla

Sarlacc
Jag tycker den kan vara jättefin på andra men på mig själv så känns det inte hundra. Jag inser att det är en klassisk och bra klocka som alltid funkar men jag gick mer på förnuft än känsla till slut. Det och att min partner så gärna ville ge den åt mig och tyckte att jag har haft tillräckligt många "sportklockor" och behövde en annorlunda stil den här gången.

Tror ni att det här är en klocka som alltid kommer att vara rätt och se rätt ut oavsett mode och hur gammal både jag och klockan än blir?

Den har funkat i 50 år så jag tror den är tidlös. Din partner kanske vill låna den ibland, min hustru använder gärna min OP.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Jabla, jättefina klockor! Den blåa är finast tycker jag. :)

Tackar för gratulationer. Det kan verka konstigt att köpa en klocka man inte älskar och jag håller fullständigt med om att det är galet. Jag är väl lite underlig. :p Saken är den att jag älskar Breitlinglooken och alla mina klockor har varit åt det sportiga hållet och det är nog därför jag har så svårt för en mer dressad (och något tråkig) klocka. Jag tycker den kan vara jättefin på andra men på mig själv så känns det inte hundra. Jag inser att det är en klassisk och bra klocka som alltid funkar men jag gick mer på förnuft än känsla till slut. Det och att min partner så gärna ville ge den åt mig och tyckte att jag har haft tillräckligt många "sportklockor" och behövde en annorlunda stil den här gången.

Jag sitter på ipad mini just nu och fick inte till imgur men testar med en dator sen. (Skrik inte troll pga det är ni snälla. :stop: ) Går det att ladda upp direkt här på forumet eller måste jag gå via en tredjepart? Jag har ivf silvertavla med stavindex och släta bezeln. Tänkte att silver är lättast att matcha med kläder osv och jag har redan en annan gammal blå klocka så det kändes onödigt med en till.

Gått till Nymans var kul. :D

Tror ni att det här är en klocka som alltid kommer att vara rätt och se rätt ut oavsett mode och hur gammal både jag och klockan än blir?

Alltid skönt med lite "bredd" i klocklådan! Tror att många enklare urtavlor på dressade ur växer på en med tiden. De kan i början upplevas som tråkiga. Men sen övergår det ofta till "less is more" på något vis. Sen spelar det ingen roll om det är en Seiko,Lemania,Rolex eller orient. En clean dress är en clean dress.
 

Mangusta

Cartier
Alltid skönt med lite "bredd" i klocklådan! Tror att många enklare urtavlor på dressade ur växer på en med tiden. De kan i början upplevas som tråkiga. Men sen övergår det ofta till "less is more" på något vis. Sen spelar det ingen roll om det är en Seiko,Lemania,Rolex eller orient. En clean dress är en clean dress.

Så du tror att det finns hopp om att jag börjar gilla den starkt såsmåningom? :) Igen, rent logiskt kan jag fatta att den här passar bättre än en blingig och sportig Breitling vid vissa tillfällen men känslorna hänger inte med tyvärr.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Alt att en DJ alltid är en DJ, har svårt att hitta situationer i vardagen där den inte går hem?
 
  • Like
Reactions: Wii

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Att köpa en klocka som man fullt ut inte gillar?? - Finns inte på min världskarta... Men grattis ändå givetvis... :)
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Så du tror att det finns hopp om att jag börjar gilla den starkt såsmåningom? :) Igen, rent logiskt kan jag fatta att den här passar bättre än en blingig och sportig Breitling vid vissa tillfällen men känslorna hänger inte med tyvärr.

Såklart omöjligt att svara på, känner du någonting? ett grundpirr? tycker du att den är vacker? Man kan ju annars ställa sig frågan, vad saknar denna klocka? Vad vill jag att den skall ha? Sen utifrån det leta efter något som ligger i närheten.

Eller så ser man något direkt och blir pangkär, det är det vanligaste för mig då jag tycker att allt skall lira tillsammans.
 

Mangusta

Cartier
Alt att en DJ alltid är en DJ, har svårt att hitta situationer i vardagen där den inte går hem?

Du har så rätt. Rent logiskt fattar jag det.

Att köpa en klocka som man fullt ut inte gillar?? Finns inte på min världskarta... Men grattis ändå givetvis... :)

Fanns inte på min världskarta heller och jag brottas med beslutet fortfarande fast den sitter på min arm. :grumpy:

Såklart omöjligt att svara på, känner du någonting? ett grundpirr? tycker du att den är vacker? Man kan ju annars ställa sig frågan, vad saknar denna klocka? Vad vill jag att den skall ha? Sen utifrån det leta efter något som ligger i närheten.

Eller så ser man något direkt och blir pangkär, det är det vanligaste för mig då jag tycker att allt skall lira tillsammans.

Förstår att du inte kan svara för mig men ville ha lite åsikter bara. :) Nä, jag har verkligen inget grundpirr för klockan mer än att jag fattar att det är en fin och bra klocka som ska hålla i 100 år. Jag har varit dödskär i alla klockor jag har haft innan den här men denna känner jag inte mycket för. Vacker...? Hm, kanske. Den är ju väldigt basic och klassisk och det är ju bra iofs. Den sticker ju inte ut och funkar överallt med alla kläder tror jag? Något som kanske inte alltid mina favoritmärken gör för att dom är såpass sportiga och lite mer blingiga?
 
Topp