• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag gick till den mörka sidan...

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Har du inte behov att kränga den för att köpa annat så låt den åldras, klockor är som med vin.
De flesta åldras med värdighet & blir om intet ännu bättre.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Du har så rätt. Rent logiskt fattar jag det.



Fanns inte på min världskarta heller och jag brottas med beslutet fortfarande fast den sitter på min arm. :grumpy:



Förstår att du inte kan svara för mig men ville ha lite åsikter bara. :) Nä, jag har verkligen inget grundpirr för klockan mer än att jag fattar att det är en fin och bra klocka som ska hålla i 100 år. Jag har varit dödskär i alla klockor jag har haft innan den här men denna känner jag inte mycket för. Vacker...? Hm, kanske. Den är ju väldigt basic och klassisk och det är ju bra iofs. Den sticker ju inte ut och funkar överallt med alla kläder tror jag? Något som kanske inte alltid mina favoritmärken gör för att dom är såpass sportiga och lite mer blingiga?

Man måste ju älska vardagens små lyxproblem. :)
 

Mangusta

Cartier
Har du inte behov att kränga den för att köpa annat så låt den åldras, klockor är som med vin.
De flesta åldras med värdighet & blir om intet ännu bättre.

Så om jag inte blir kär i den nu så lägger jag den i en låda och tittar till den igen om något år och ser om jag gillar den bättre då med andra ord?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Så om jag inte blir kär i den nu så lägger jag den i en låda och tittar till den igen om något år och ser om jag gillar den bättre då med andra ord?

Risken att du kanske gillar den är ju större än att klockan ser annorlunda ut hur länge tiden än går. Kolla på att skaffa en annan tavla till den?
 

Mangusta

Cartier
Risken att du kanske gillar den är ju större än att klockan ser annorlunda ut hur länge tiden än går. Kolla på att skaffa en annan tavla till den?

Det är inte tavlan i sig som stör mig. Det är hela klockan, hehe. :angel: Tycker att den silver eller blå är finast i den här modellen och den är ju väldigt enkel och clean så det är ju inget att störa sig på direkt. Kanske är det där skon klämmer? Att den känns så trist och simpel jämfört med den sportiga looken som jag är van med med text och grejer på bezeln?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det är inte tavlan i sig som stör mig. Det är hela klockan, hehe. :angel: Tycker att den silver eller blå är finast i den här modellen och den är ju väldigt enkel och clean så det är ju inget att störa sig på direkt. Kanske är det där skon klämmer? Att den känns så trist och simpel jämfört med den sportiga looken som jag är van med med text och grejer på bezeln?

Ja visst är det ett steg att gå från en bezel med graderingar till en slät eller faceterad ring.
Testat den på ngt snyggt band istället för Oyster?
 

Mangusta

Cartier
Ja visst är det ett steg att gå från en bezel med graderingar till en slät eller faceterad ring.
Testat den på ngt snyggt band istället för Oyster?

Så jag kanske inte är så knäpp i alla fall då som har så svårt för att börja gilla den här? Det kanske är fullständigt normalt att tycka att klockan är trist när man är van med helt motsatta modeller? (hoppas!) Jag gillar Oysterlänken iaf. Alltid något! :D
 

Sond

Patek
It is growing on me... :happyhappy: Fast tänk om jag slutar gilla mina sportklockor nu?! Vad gör jag då??? :confused: :(
Sälj DJ till mig för en skitsumma..;) Seriöst så kan ett stilbyte ta tid. Är du van vid grövre klockor ser det lite tunt ut. Men det växer. Och om det inte gör set..? Ja, då gillar du inte den typen av klockor. Finns ingen naturlig som säger att alla gillar DJ.
 

Mangusta

Cartier
Sälj DJ till mig för en skitsumma..;) Seriöst så kan ett stilbyte ta tid. Är du van vid grövre klockor ser det lite tunt ut. Men det växer. Och om det inte gör set..? Ja, då gillar du inte den typen av klockor. Finns ingen naturlig som säger att alla gillar DJ.

Lol. Jag säger till om det skulle bli så. ;) Jag är van med Breitling och TAG sportklockor så den här känns ju väldigt dressad. Men den känns bättre i dag än vad den gjorde i lördags när jag fick den. Alltid något. :angel: Jag försöker intala mig själv att om jag inte börjar gilla den nu så kanske jag gör det om några år när jag blir äldre och det gör väl inget om man låter en Rolle ligga? Tänkte på värdeminskning och så där. Modellen ska ju vara tidlös, eller hur?
 

Daedalus

Rolex
2-Faktor
Grattis! Den växer med tiden (dock ej över 34mm).
Kan ladda upp bilder på min oystrdate med silvertavla när jag är vid datorn.
Blev lite orolig när jag läste rubriken, trodde du skulle hoppa över till TTT :D
Detta "TTT" verkar smått legendariskt och djävulen personifierad här på Klocksnack. Men vad tusan är det?
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Detta "TTT" verkar smått legendariskt och djävulen personifierad här på Klocksnack. Men vad tusan är det?


Grannforumet TimeToTalk, aka 'Axelzons forum för klockfreaks'. Jag har aldrig undersökt det ordentligt, men man har ju hört berättelserna om 'skinnvästarna'.
 
Topp