• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag gillar också vintage..

Andsan

Rolex
Kettil startade för en vecka sedan med att visa en del av sina vintage, som han gjorde på ett föredömligt sätt. Jag vill jag gärna fortsätta på det spåret med att presentera mina vintage.

Tyvärr får ni nu i nuläget ingen närmare info om uren då jag har lite svårt att under en längre dit sitta vid datorn och skriva pga av diskbråck i nacken :( men om ni har frågor om någon så kommer jag självfallet svara på dessa.






















Anders.S
 

Norra

Panerai
En fråga angående din andra Longines (den i helguld)...om du någonsin vill bli av med den, vill du då pma mig? :woot:
 

JesperO

Rolex
vackert Anders
mycket vackert...
dina zeniths är ju att dö för (som man säger på svenska)...
Tack för att du delar med dig!
 

Ariste

Audemars
2-Faktor
Härligt att se, tack för att du delar med dig och hoppas nacken blir bättre! Lonkorna är grymma, en Conquest från 50-talet står högt upp på listan...;)
 

Andsan

Rolex
Härligt att se, tack för att du delar med dig och hoppas nacken blir bättre! Lonkorna är grymma, en Conquest från 50-talet står högt upp på listan...;)
Tack!
De som tillverkades runt 1956-1961 är i mina ögon de bästa och det är inte konstigt att Longines valt att göra repliker av dessa.

Lycka till med sökandet och rätt vad är så är den där, om inte jag hinner före; )
 

pederr

Cartier
Fantastiska klockor. Jag skulle vara otroligt tacksam om du kunde ange[ vad det är för band i ödla/ödleprägling du har, speciellt på den första Longines.
 
Topp