• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Har den senaste tiden börjat spana efter mitt första något dyrare köp. Har idag en rätt spridd samling med lite "budget-schweizare", lite vintage och nån trevlig japan. Men nu när jag märker att detta intresse aldrig verkar dala hade jag tänkt lägga lite fler kulor på nästa klocka. Var i början lite inne på mer dressad kronograf eller pilot och hittade en del fina. Bl.a. från Oris, men väl där såg deras "nya" dykare som kom förra året. Har ju tidigare inte riktigt diggat deras dykare men den här är lite rakare i boett-botten och kronskyddet gör att den inte blir fullt så rund. Var inne på Franks Ur på lunchen och klämde och kände lite. Känns otroligt välbyggd och länken är fantastiskt dock med det enda negativa att de valt att inte sätta länkbitarna så tätt det bara går. Lite glapp mellan varje bit alltså. Hur som helst känns en dykare som ett bättre allmänt köp, funkar till det mesta och enligt många kan man inte gå fel med en Oris. Så när den sen ligger under min budget kan jag ju inte låta bli. Så förhoppningsvis efter nästa löning kommer min första unboxing också. Håll till godo med dessa bilder så länge. Oförskämt lånade från Mr. Google.

Edit: Kan ingen försöka sig på att övertala mig om varför jag INTE skulle slå till? Ett test för att se om mina egna val står sig. Kommer dock inte ändra åsikt för att någon tycker att annan klocka är snyggare men tips om motsvarande modeller mottages gärna.
 

Asplund

Patek
2-Faktor
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

i've said it before, Oris for President!

GO!
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Vi sitter i samma båt. När jag har pluringarna till det slår jag nog också till på en Orisdykare, om jag inte har hittat någon annan rolig klocka tills dess. :cool:
 

JohanHLM

Rolex
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Har nyligen skaffat en Orisdykare och tycker man får väldigt mycket för pengarna men precis som du nämner retar jag mig lite på det stora avståndet mellan länkbitarna.
I övrigt är intrycket endast positivt så jag säger kör! :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske

Testade en i butik i höstas och blev också sjukt sugen! Välbyggd, tung och skitsnygg! Tråkigt med luggarna om man gillar att byta band bara, men kan man leva med det är det ett glasklart köp! :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Det enda jag inte riktigt kommer överrens med Orisdykare är boetterna.. Men annars skitcoola och prisvärda dykare. Instämmer med kören - Kör! :)
 

JohanHLM

Rolex
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Jag kör en titan "c" small sec 44mm. Vill du att det verkligen ska kännas att du har en stor klump på armen ska du köra på stål men önskar du något robust och samtidigt lätt tycker jag du ska testa hur en titanare känns på handleden. Har inte testat någon dykare av annat märke i denna prisklass och kan därmed inte rekommendera något annat.
Lycka till i ditt val av Oris :D
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Tycker den är fin men skulle gärna sett den några millimeter tjockare, i övrigt kalasfin inte minst med blå tavla.
 

Rille

Rolex
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Jag har kört en liknande Oris titan dykare och kan vara tala gott om den!
 

aleksi

Omega
Re: Jag har bestämt mig för nästa köp! (tror jag, kanske)

Riktigt snygg klocka till:

vältränadkropp, Jeans, t shirt liknande stil.. lite farlig hunk stilen!


inte klockrent till om du kör direktörs stilen.. eller kostym kanske.. mer dressat då hade jag tagit..
 
Topp