• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har bestämt mig, nu skall "SKITEN" bort!!!

Skall jag ha helskägg eller inte?!

  • JA!

    Röster: 74 70.5%
  • NEJ!

    Röster: 31 29.5%

  • Totala väljare
    105
  • Enkät stängd .

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Som sagt så har jag bestämt mig för en sak idag , jag skall förnya mig! Inte med ett klock köp, Hm...jo det ska jag, men inte än, men det kommer att ligga än hel del jobb innan det kan uppfrias.

Jag har haft helskägg i många år nu (5 år) har jag för mig, dom flesta tycker det ser för jävligt ut, inkl jag själv. Men om jag har bestämt mig för en sak så brukar det ofta bli så, om folk tjatar att jag skall göra si eller göra så så brukar jag göra raka motsatsen. Skall väl inflika att det inte gäller allt, typ jobbet osv, men när det kommer till mitt yttre iaf så är det jag som bestämmer hur fan jag vill se ut.

Så idag så ryker det, gladast kommer nog mina kära Los Tantos att bli, hon har varit borta över helgen, så det kommer att bli en glad överraskning för henne :D när hon kommer hem . Hehe...katterna blev lite förundrande när jag kom ut ifrån badrummet, vem tusan är den där gubben, han har vi inte sett förut, våran farsa har ju helskägg. Även mupparna på jobbet kommer bli glatt överraskade.

Hehe...min mormor kallade mig alltid klock Jesus när hon var i livet, min mormor var en frisk fläkt och jag saknar henne varje dag.
Fuentes10.jpg


Vi sa hela, gör om gör rätt!
pablo-escobar.jpg


Öjjjjjjjjj! Mustaschen också, inge j... fusk nu pöjkvaske!
ecef4f7456e226874c0d14b35ee3f3d9.png


Haha...men fy fan va sliten man ser ut, och ändå dracks det bara julmust igår.

IDIOT! Du lär ta bort hela mustaschen, annars kommer det se för jävligt ut!


Nu då! NEJ! Nu ser du ju ut som Charlie Chaplin eller den där andra snubben som jag inte kommer ihåg namnet på!


Så där ja!


Näääääääää! Du har ju glömt lite skit under läppen AFFE! Fixa till det..., NU!!!

JAAAAAAAAA! Nu så blev det RÄTT, men nu liknar du ju tönten Clark Kent istället med dom där glajjorna! Fast du är bra mycket svagare, Hehe :D!


Vem bryr sig :smug:, jag har fler klockor en han :D!

Beviset ligger nu i papperskorgen!
nu ska 7.JPG


Men får jag en klocka nu, nu när jag har rakat mig?! Snälla!!!

Nope, så lätt var det inte, för jag ställde mig även på vågen. Och det var ingen rolig syn, beror ju på vem du frågar säkert. Men frågar du mig så blir jag inte så imponerad, det skall bli en förnyelse även här. Man har nog fått en lite för stor gubbmage när man tittar ned, och det ända man ser då, är tårna. Det suddiga i bilden är magen, Hahaha, och tur är väl det för alla övriga.

nu ska 8.JPG



Men då blir det stora förändringar, först så blir det indragning av bland det gottaste jag vet, bullar och kakor! Nu får det bli bara på lördagar och inte som det är nu, lördag hela veckan!
image-jpg.102015


Jag är 172cm och 91kg så det är nog några kilo för mycket tror jag, jag skall försöka att gå ner 15 kg (75kg) till midsommar, klarar jag det så blir det en valfri klocka. Klarar jag inte det, får jag sätta upp ett nytt mål.

För 8 år sedan 2006 så såg jag ut så här i kroppen 69kg, 30" på jeansen, small när jag köpte tröjor, jackor, skjortor osv. Nu så väger jag 91kg, 34"-36" på jeansen, L eller XL på alla tröjor och skjortor, Haha, VA FAN VA DET SOM HÄNDE?! :arghh:


Jaja...till min hjälp så kommer jag att använda denna mackapär!
nu ska 9.JPG

Och denna onyttiga sak, som har stått oöppnad bra länge nu!
DSC_1386.JPG


Skall försöka cykla 1 timme varje dag, helst 1,5, plus att jag skall försöka att göra så många situps jag orkar. Kommer även att styra om kosten, mindre portioner, bort med det vita brödet, inge sötsaker i veckorna, tex kakor, glas, bullar, läsk osv. Lördag kommer att bli den dagen man får dra i sig lite onyttigt.

Och som sagt, om jag har gott ner till 75 kg eller mer dagen före midsommar så skall jag ge mig en klocka i belöning.

Så kom igen nu Affe, visa va skåpet skall stå, kom igen Affe kom igen, kom igen Affe kom igen :D!

" Jag kommer att köra UPPDATERINGAR i denna tråd under resans gång, med hur det går med dieten, om jag tappar vikt osv. "
 
Senast ändrad:

Onelund

Rolex
Spännade

Kul projekt och bra stake i dig som rakade bort skägget, kom ihäg när min farsa rakade av sig mustaschen, jag kände fan inte igen gubben som satt vid köksbordet, rapportera frugans kommentarer
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Härligt! Kör utan skägg o se hur du trivs. Tips till din vikt o fys funderingar. Kosten är det som gör störst skillnad dvs viktminskning. Däremot är det ju såklart oerhört viktigt att hålla igång med fysik aktivitet ett par ggr per vecka.

Jag tror du fixar det om man sätter upp rimliga mål vilket jag anser att du har gjort. sedan ska man ju hitta en nivå som man kan hålla utan att man missar allt det goda som finns i livet. Lycka till! :). Vilken klocka blir det förresten om du grejar det? ;)
 

Danielle

Panerai
Men Affe, vad har du gjort :nailbiting:

Önskar dig lycka till och hoppas att du når ditt mål. Vi ser nog alla fram emot att se vad för nytt som kommer till din samling :)
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Steg 2 var ju klart ballast! 1 är lite galen professor, steg 2 är den perfekta mixen av gentleman (mustasch snurrarna) och loco bandito (skägget & tribalen)
 
Topp