• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har gjort det igen och igen och igen...

Spindel

KS vulkanolog på Island
När fan får jag min, senaste statusuppdateringen var den i köln kl 06:45 i morse :nailbiting:

EDIT:// Givetvis ett grattis till dig!
 
När fan får jag min, senaste statusuppdateringen var den i köln kl 06:45 i morse :nailbiting:

EDIT:// Givetvis ett grattis till dig!

Skickade du efter från Holland?
För mig tog det 3 arbetsdagar från Holland. Fedex-transport som slutlevererades av posten.Jag hängde en fullmakt på dörren som sade att den fick lämnas till grannen.
Bor på landet och här är det fin postservice. Läs, spelar poker med brevbäraren.
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Skickade du efter från Holland?
För mig tog det 3 arbetsdagar från Holland. Fedex-transport som slutlevererades av posten.Jag hängde en fullmakt på dörren som sade att den fick lämnas till grannen.
Bor på landet och här är det fin postservice. Läs, spelar poker med brevbäraren.
Jupp beställd från holland, kommer få den levererad av fedex till jobbet. Vore kul att få den imorrn så man har nåt att fingra på under helgen ;)
 
Vad är det för motor i en sådan där..? Man börjar ju bli lite sugen..:happyhappy:

De köpte urverkstillverkningsmaskinerna från Venus, Swiss, i början på 1960-talet. Tillverkade därefter Venuskopior med 17 juveler. Dessa har sedan vidareutvecklats via 19 juvelers till dagens 21 juvelers.
Ett Swiss/Chinese verk som gör bra ifrån sig men som inte har någon hög stöttålighet i den här klockan.
Man får vara lite öm och då får man mycket tillbaka.
Klockan är ju så djävla fin!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
Den är ju härlig. Och billig. Jag säger grattis!
Och avslutar med ett varför inte? Kanske får slå till.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
De köpte urverkstillverkningsmaskinerna från Venus, Swiss, i början på 1960-talet. Tillverkade därefter Venuskopior med 17 juveler. Dessa har sedan vidareutvecklats via 19 juvelers till dagens 21 juvelers.
Ett Swiss/Chinese verk som gör bra ifrån sig men som inte har någon hög stöttålighet i den här klockan.
Man får vara lite öm och då får man mycket tillbaka.
Klockan är ju så djävla fin!


Varför är det dålig stöttålighet? Ingen Inca-bloc? Dålig dämpning i caset? Sämre kvalitet på delarna?
 
Topp