• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har köpt en guldrolex (del 2)

pnt

Rolex
2-Faktor
Tidigare i år köpte jag min första guldrolex, en Daydate 18238 från 1988 (öppningstråd här). Jag var supernöjd. Men vid ett svagt tillfälle fick jag för mig att sälja. Fick akuta cravings att köpa en stål-sub igen (hur tråkigt låter inte det?). Och lika fort som jag kunde säga säljes var klockan såld. Borta. Gone. Det tog några dagar och sen kom ångesten krypande (okej kanske inte ångest, men jag började ångra mig... ni fattar). Vad i hela friden tänkte du med? Sälja DEN klockan? Ett antal klockor kom och gick under våren. Typ SubC, GMTc, Speedy. Men något saknades hela tiden: GULD! Och det är alltså först idag som jag äntligen kan säga att jag har hittat hem igen. Efter en snabb tur till Gbg och ett trevligt möte med vaniljglass var affären avklarad.

Låt mig presentera en Rolex Daydate 18238 tillverkad 1995. Fullset. Till och med hangtags är kvar. Har kikat runt på en hel del DD's det senaste och quickset och safirglas kändes som bra grundkrav. Fullset är en riktigt härlig bonus och det känns förbaskat kul att få förvalta den här klockan ett bra tag framöver. Trycktestad och redo för sommaren!

Knäppte lite snabba bilder innan solen gick ner för mycket. Jag är nöjd. Kommer sova gott i natt.

Vi ses i Dagens klocka-tråden! :)

KS1.jpg


KS2.jpg


KS4.jpg


KS3.jpg
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Så snygg, Grattis! Jag har en förkärlek för 1803 men det måste vara så mycket enklare med quickset.
 
  • Like
Reactions: pnt

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Haha där satt den! Se till att inte sälja denna:) bär den rakryggad hela sommaren lång, kung över gatan all day every day! :D
 
  • Like
Reactions: pnt

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Välkommen tillbaka till klubben! :)
 
  • Like
Reactions: pnt
Topp