• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har kommit till insikt...

easy rider

Brüno
2-Faktor
att jag måste träda in i Rolex vintageträsk. Läget är följande: Jag är student, äger för tillfället en 14060 och är sugen på 5513.
Jag gillar min 14060, den är clean och bra på alla sätt, har börjat få gulnande index, men den är ju inte riktigt vintage och jag saknar fan plexi.
Att jag är student har betydelse då jag inte kan lägga mer än cirka 35k i nuläget, förutsatt att jag flippar den jag har.

Jag vill gärna bolla lite tankar och idéer här. Ska jag behålla min nuvarande, lägga undan så mycket det går och på sätt kunna lägga mer på ett schysst ex i framtiden?
Flippa nuvarande och utöka horisonten? Kanske spana efter 1680 etc?

Vad skulle ni gjort i min situation?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Plexi är ju sjukt mycket sexigare än safir, så varför spara något om du vill ha något annat? Ångrar du dig får du väl flippa igen ;) 1680 är ju lika trevliga, om du vill ha datum och gillar datumbubbla dvs.
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
theargonaut skrev:
Plexi är ju sjukt mycket sexigare än safir, så varför spara något om du vill ha något annat? Ångrar du dig får du väl flippa igen ;) 1680 är ju lika trevliga, om du vill ha datum och gillar datumbubbla dvs.

Jo, det håller jag med om. Bäst tycker jag om det doomade glaset på no date, men jag ska inte vara för kinkig. Skönt patinerade GMT:s är inte helt fel det heller. Jag måste bara få det att bli ekonomiskt, nåja, försvarbart.
 

max

Dancing Queen