• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag har letat ihjäl mig efter en Seiko SKX015/SKX025 på jubilee

bbadri

Breitling
2-Faktor
Hej klockproffs!

Jag har av någon konstig anledning snöat in mig på Seiko SKX015 på jubilee. Har tänkt att ha den som min beater. Har googlat, youtubat, ebay:at, kaplanat, traderat, blockat... you name it!

De gör bara klockor i 42 mm och det är för stort för min smak. Vill ha klockan på jubilee och mellan 37-38 mm. Kan också tänka mig en SKX025 men helst en 15 med tanke på kronans placering. Jag är ju helt amatör i denna världen och vänder mig därför till er som kan.

Har ni några tips på hur jag ska gå tillväga? Det behöver inte vara en klocka som inte säljs längre utan kan absolut tänka mig att köpa en ny men kravet är mellan 37-38mm.

Tacksam för er input.

Med vänliga hälsningar,

bb
 

bbadri

Breitling
2-Faktor
Tack för superbt tips men den har ju svart urtavla bara vad jag kan se? Vill gärna ha blå då jag redan har en svart. Finns det originaltavla man kan köpa till som är blå och orginalpepsi-insert?
 

Mikko Luiro

Audemars
2-Faktor
Jag köpte en svart till min sambo men moddade den. Det är nog den rakaste vägen att gå.
20200512_090740.jpg
 
  • Like
Reactions: HSK
Topp