barnefko
Basic
Min Rangeman är för mig, eller varit den perfekta fritidsklockan och "the ultimate buddy" för min Damasko DC66.
När det blir tuff och jag är ute i naturen så åker den på.
- ABC trippelsensor V3
- Instant stopwatch med en knapptryck
- Multiband/Solar
- Ser stentuff ut, perfekt storlek
MEN:
En vecka sedan när jag hade min Rangeman på så testade jag att stå på händer och flexade min handled ordentligt. Då kände jag en *klick* på handleden och min Rangeman åkte av.
Luggarna gick rakt av och bandet lossnar ....vad i H.....vete!!
Förtvivlan är stort nu efter att alla lagringsförsök med olika epoxy inte fungerar och luggarna bara knäcks.
Vad göra???
- köpa nytt, då den egentligen är perfekt för mig?
NÄ! Det visar sig vara ett känd problem och design flaw med de tunna plastluggarna och de dubbla bandstift.
Jag kan och vill inte ha en beater som inte tål att jag flexar handleden och kommer nog inte kunna lita på den igen
- skicka in och få den lagad? NÄ! se ovan....
Och varför hatar jag den?
För att jag trodde att jag hittade den perfekta beatern, min ultimata digital-inga bekymmer-bring it on-G-shock........ och den svek mig....
Så där ja, känns mycket bättre nu.
För att lindra min förlust: Vad har ni för förslag och vilken alternativ föreslår ni?
- Full digital
- Multiband/Solar
- ABC sensor
- instant stopwatch
Enda alternativet jag hittar är en protrek PRW-3100 som ser ok ut och fyller ovanstående kriterier förutom instant stopwatch aktivering med en knapptryck....
När det blir tuff och jag är ute i naturen så åker den på.
- ABC trippelsensor V3
- Instant stopwatch med en knapptryck
- Multiband/Solar
- Ser stentuff ut, perfekt storlek
MEN:
En vecka sedan när jag hade min Rangeman på så testade jag att stå på händer och flexade min handled ordentligt. Då kände jag en *klick* på handleden och min Rangeman åkte av.
Luggarna gick rakt av och bandet lossnar ....vad i H.....vete!!
Förtvivlan är stort nu efter att alla lagringsförsök med olika epoxy inte fungerar och luggarna bara knäcks.
Vad göra???
- köpa nytt, då den egentligen är perfekt för mig?
NÄ! Det visar sig vara ett känd problem och design flaw med de tunna plastluggarna och de dubbla bandstift.
Jag kan och vill inte ha en beater som inte tål att jag flexar handleden och kommer nog inte kunna lita på den igen
- skicka in och få den lagad? NÄ! se ovan....
Och varför hatar jag den?
För att jag trodde att jag hittade den perfekta beatern, min ultimata digital-inga bekymmer-bring it on-G-shock........ och den svek mig....
Så där ja, känns mycket bättre nu.
För att lindra min förlust: Vad har ni för förslag och vilken alternativ föreslår ni?
- Full digital
- Multiband/Solar
- ABC sensor
- instant stopwatch
Enda alternativet jag hittar är en protrek PRW-3100 som ser ok ut och fyller ovanstående kriterier förutom instant stopwatch aktivering med en knapptryck....