• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Avslutad Jag hittade en Seiko SARG 009! Nytt pris 9/3

Pris
5500
Returpolicy
Skulle klockan avvika från beskrivning går köpet tillbaka om det påtalas inom 24 efter mottagande.
Bilder Skickat
  1. Ja
Nytt pris 5250 spänn!

I över ett halvår har jag dagligen sökt efter en Seiko SARG 009. Jag har sökt över allt på www, på KS och internationellt. Seiko har avbrutit produktionen så det är omöjligt att hitta en ny. Ja, förutom hos ett fåtal utländska säljare som kräver fantasisummor! Den är även svår att hitta som begagnad och även där vill säljare tälja guld eftersom klockan inte tillverkas längre och är svår att få tag på.

Men så lyckades jag hitta en på eBay som jag prutade ner till ett vettigt pris. Nu har den kommit…

… och det blev ett lyckligt slut? Tyvärr så har jag redan börjat sukta efter en Sinn 556a som får bli nästa projekt. Det visade sig också att jag inte trivs så bra med det välvda safirglaset. Tydligen gillar jag platta glas bättre. Så nu säljer jag denna vidare.

Den verkar sparsamt använd men mindre spår finns, märken finns vid bandhorn samt några märken på baksidan av bandhornen efter bandbyten. Det finns också lite slitage på undersidan. Se bilder.

Den kommer med länk, box och cert där det står att den är köpt 2017 / 7 / 10 (tror jag, läs på bilden själv)

Skickar även med ett armband i grön canvas som jag köpt av KS-medlemmen Feskarn.

Den avviker enligt Toolwatch + 1.9 sekunder per dag.

För dig som inte är bekant med modellen så kommer här lite specifikationer:

  • Gjord för den inhemska japanska marknaden med höga kvalitetskrav (JDM)
  • Automatiskt urverk 6R15 med 23 juveler
  • Går att vrida manuellt och stoppa sekundvisaren
  • Storlek på boetten är 40 mm
  • Storlek mellan luggarna är 20 mm
  • 50 timmars gångreserv
  • Safirglas som är böjt
0.jpg


1.jpg


2.jpg


3.jpg


4.jpg


5.jpg


6.jpg


7.jpg


8.jpg


9.jpg


10.jpg


11.jpg



12.jpg




Din för 5250 spänn! (tidigare pris 5 500)

Byten är inte aktuellt om det inte är en Sinn 556a med stålarmband! Med pengar upp från mig.

Överlämnar gärna F2F i Stockholm. Om klockan skickas betalar köparen valfri frakt. Betalning via Swish.

Skulle klockan avvika från beskrivning går köpet tillbaka om det påtalas inom 24 efter mottagande.

Referenser:
https://klocksnack.se/threads/nisse-pärlemo.83063/#post-2106070
 

Bilagor

  • 2.jpg
    2.jpg
    151.6 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:
Topp