• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kör en sådan där Masterkiller-grej, - vilken GS flyger högst?

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Gif0OSw.jpg

GS 6145-8000 (den till vänster) eller GS 6155-8000? (den till höger)

Vilken tycker panelen är snyggast?
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Du skulle ha gjort en röstningsknapp också :)
Men jag gillar den till höger, kanske mest för bandet.. Vet inte om jag inbillar mig men på bilden så ser tavlan till höger ut att vara nedsänkt mer än den till vänster, därför får den högra min röst :)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det är väl hugget som stycket, men jag säger den vänstra om jag måste.
Motivering: Daini-logo, onyxinlägg, en visarform som används även idag.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Det är väl hugget som stycket, men jag säger den vänstra om jag måste.
Motivering: Daini-logo, onyxinlägg, en visarform som används även idag.
Nu är nog dom visarna iof inte original på den på den bilden när jag tänker efter...

Så här ska dom se ut...

yGa9sLV.jpg


Eller så är jag snurrig och det är samma på den andra bilden..:bag:
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Du skulle ha gjort en röstningsknapp också :)
Men jag gillar den till höger, kanske mest för bandet.. Vet inte om jag inbillar mig men på bilden så ser tavlan till höger ut att vara nedsänkt mer än den till vänster, därför får den högra min röst :)

Jag sålde den till höger (min bild), bandet finns dock kvar :)
Tycker den vänstra är mer unik (boettform, visare). Nedan min 6146.

gsbx_2.jpg


6146_867.jpg


gs61_1.jpg



EDIT: slänger in några bilder på 6155:an bara för att (custom baklock på nedre bilden):

gs_special_2.jpg


635special_bck.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag sålde den till höger (min bild), bandet finns dock kvar :)
Tycker den vänstra är mer unik (boettform, visare). Nedan min 6146.

gsbx_2.jpg


6146_867.jpg


gs61_1.jpg



EDIT: slänger in några bilder på 6155:an bara för att (custom baklock på nedre bilden):

gs_special_2.jpg


635special_bck.jpg
Vilka porrbilder du bjuder på... Hehe... Fan jag tror jag börjar gilla vintage mer än det moderna.... Inte alls som det var för bara 1 månad sedan...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
6145/46 är lättare att få tag på, finns i ett större utbud och kostar mindre än 6155/56. 6155/6156 är väl "coolare" då dessa var mera finjusterade än traditionella GS, men detta har nog ingen praktisk betydelse nu idag antar jag förutom i rent samlarvärde...
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Lätt den vänstra. Gillar inte alls visarna och guldtexten på den högra. Tycker att ljusa tavlor oftast lyfter ett snäpp av lite kontrast, såsom feta och/eller rejält upphöjda index och/eller kontrastfärg (svart i detta fall).

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Molle Visste inte att det finns länk till den. Nice!

@80-talisten. Reguleringen kvittar ju i och med att den är så gammal. Ny regulering behövs ju vid varje service. Antar dock att de menar justering eftersom vissa har VFA på urtavlan. Även detta borde "kvitta" om inte det är någon med samma skicklighet som servat den efteråt.
 

Sond

Patek
Det var svårt att avgöra då det är olika vinklar på bilderna. Båda ser väldigt bra ut. Får man fråga vad sådana kostar?
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Tycker att Molles är finast. :D

-- Skulle välja den som är i bäst skick, givet mina bristande kunskaper om Seiko. Men om det handlar om mycket pengar, så skulle jag "punktmarkera" Molle till dess att jag lärt mig tillräckligt mycket för "välja rätt".

(Kan alltså inte välja mellan de två.)

A
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag har haft lite kontakt med Kuma kun. Han har ju möjlighet att kolla på alla ex han köper, och med hans expertis på vintage GS skulle man nog kanske kunna köpa ett så fint ex som möjligt med hans hjälp. Jag är beredd att betala extra för ett riktigt fint ex, då detta nog blir min enda GS ett tag framöver...
 
Topp