• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag kan inte flippa, vet inte varför men jag får sådana moderskänslor...

Affe

Una vida loca
2-Faktor
för mina klockor jag köper. Har flippat 4 klockor av alla klockor jag köpt, den första klocka jag flippade var en Omega Semaster Quartz, men det var till förmån pga att jag var ute efter bondlänken som satt på den. Hade köpt en lika dan fast den automatiska och på den satt en annan Omega original länk, typ den som sitter på dom nyare speedmaster.

Den andra klockan jag flippade var en Breitling Chronomat, början på 2000 köpte jag denna ny
Bratte_zpsb2c1af77.jpg
, men var inte så mycket för guld/stål kändes för pråligt på någotvis. Den blev såld till förmån på en annan Bratte jag suktade efter då, blev en Chronomat Evolution som jag fortfarande har kvar
Evolution11-1.jpg
.

Den tredje och fjärde klockan jag flippade var båda Rolex trevliga modell 16610:e, den första 16610:an jag ägde var en ny F-serie, tyvärr blev jag inte vän med han, pga avsaknad av luggholes, köpte en 16610 u-serie från Kaplans istället, men mådde dåligt som fan varenda gång jag kollade på tiden. Jag störde mig på att hornen inte var lika stora, känner mig som en stor idiot. Men saken var den, ingen annan än jag såg detta, men vetskapen gjorde mig sömnlös i något år. Till slut hittade jag denna 16610:a som jag äger idag, den är jag väl relativt nöjd med, såklart så går det alltid att hitta något bättre.

16610:e F-serie
RolexPanerai18.jpg


16610:e U-serie
snoddas-1.jpg


Nuvarande 16610:a W.serie
w166103.jpg


Nu kommer säkert någon att säga, du har ju flippat fyra klockor jag har aldrig flippat. Jag vet det och jag mår jävligt dåligt över det också, skäms som fan, till mitt försvar så har jag införskaffat mig än lika dan klocka igen.

Jaja...man skall väl aldrig säga aldrig :angel: :wtf: :nailbiting: :cool: :confused: :smug: :p :rolleyes:
 
Topp