• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag måste berätta ngt om underbart och sällsynt..

Ricrob

Patek
..i dessa tider. Nämligen stor och (nästan) villkorslös vänlighet.

Det började med att jag skulle sälja en Hamilton för x antal månader sedan och en man som kallas plattfot hörde av sig och ville köpa. Ett par dagar senare träffades vi för första och hittills sista gången på ett café i närheten av Rob E och tog en kaffe, klämde klockor och snackade som vuxna män med ett gemensamt intresse så gärna gör. Riktigt trevlig prick tyckte jag direkt och jag blev så avspänd att jag råkade skicka med mitt Omega resecase med Hamilton'en när vi skiljdes åt. Ett mess senare så bestämdes att vi säkert skulle ses igen och att då case't skulle återlämnas.

Några månader senare ropade jag hem en trasig Citizen JP2000 på Tradera med förhoppningen om att kunna laga eller få den lagad, en chansning såklart men hej, hur coola är de inte!? Strax efter paketöppningstråden kom ett PM från plattfot där han grattade till klockan och erkände sig själv vara ett fan av modellen och att han gärna kunde försöka hjälpa mig att laga den. Han undrade även om jag inte ville sälja case't hahaha, stolle! Några mess senare så var vi överens om att case't givetvis var hans om han kikade på min klocka, oavsett resultat såklart.

Jag lovade att komma förbi honom med klockan snarast men pga jobb, barn, dåligt lokalsinne och fan å hans moster, så gick det väl sådär kan man säga.. Jag postade till slut klockan, head only i ett grönt kuvert i förra veckan och härom dagen fick jag ett mess med glada nyheter och idag låg ett paket i brevlådan!

En fungerande JP2000 på ett nytt hemgjort fetingstrap, det är så att man tappar andan!

F1xHCuD.jpg

b1BDNGa.jpg


Notera att jag träffat plattfot EN gång! Hur många fungerar så?

plattfot, du ska veta att jag är så enormt tacksam så att jag knappt vet vad jag ska säga! Stort tack, inte bara för jobbet och strappet, utan för att du hissade hoppet på mänskligheten en smula också! Hoppas vi ses på festen, så ska jag visa min tacksamhet i form av Fireball! ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
..i dessa tider. Nämligen stor och (nästan) villkorslös vänlighet.

Det började med att jag skulle sälja en Hamilton för x antal månader sedan och en man som kallas plattfot hörde av sig och ville köpa. Ett par dagar senare träffades vi för första och hittills sista gången på ett café i närheten av Rob E och tog en kaffe, klämde klockor och snackade som vuxna män med ett gemensamt intresse så gärna gör. Riktigt trevlig prick tyckte jag direkt och jag blev så avspänd att jag råkade skicka med mitt Omega resecase med Hamilton'en när vi skiljdes åt. Ett mess senare så bestämdes att vi säkert skulle ses igen och att då case't skulle återlämnas.

Några månader senare ropade jag hem en trasig Citizen JP2000 på Tradera med förhoppningen om att kunna laga eller få den lagad, en chansning såklart men hej, hur coola är de inte!? Strax efter paketöppningstråden kom ett PM från plattfot där han grattade till klockan och erkände sig själv vara ett fan av modellen och att han gärna kunde försöka hjälpa mig att laga den. Han undrade även om jag inte ville sälja case't hahaha, stolle! Några mess senare så var vi överens om att case't givetvis var hans om han kikade på min klocka, oavsett resultat såklart.

Jag lovade att komma förbi honom med klockan snarast men pga jobb, barn, dåligt lokalsinne och fan å hans moster, så gick det väl sådär kan man säga.. Jag postade till slut klockan, head only i ett grönt kuvert i förra veckan och härom dagen fick jag ett mess med glada nyheter och idag låg ett paket i brevlådan!

En fungerande JP2000 på ett nytt hemgjort fetingstrap, det är så att man tappar andan!

F1xHCuD.jpg

b1BDNGa.jpg


Notera att jag träffat plattfot EN gång! Hur många fungerar så?

plattfot, du ska veta att jag är så enormt tacksam så att jag knappt vet vad jag ska säga! Stort tack, inte bara för jobbet och strappet, utan för att du hissade hoppet på mänskligheten en smula också! Hoppas vi ses på festen, så ska jag visa min tacksamhet i form av Fireball! ;)


Ibland förvånar mänskligheten positivt och vi ser ett korn av vänlighet som lyser upp.
Sådana människor skall hedras1!:)
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Vilken solskenshistoria.
Jag har en liknande som jag vill nämna, att jag en gång fick kanonhjälp av Aurum.
Jag hade en SKX007 som inte fungerade.
Han svarade på min fråga, och jag skickade den till honom.
Ett par dagar senare damp den ner i lådan. Som ny igen.
Helt gratis. Vad ger du för den?
Denna samling vi är, är kanon.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
STORT gjort :bookworm::woot:, var en drömklocka i många år, har aldrig ägt någon av någon underlig anledning. Och skulle inte ha något emot det heller, kul story och all heder till Plattfot.
 

plattfot

Rolex
Hehe. Bra start på dagen – att vakna, och med en kaffe i handen klicka igenom KS och där blivit snudd på helgonförklarad av Ricrob under kvällen! Man bockar å det djupaste även om insatsen i detta fallet var relativt låg :).

En del av mitt klockintresse ligger i att pilla, skruva och skära. Varför inte hjälpa till då och då. Jag har också fått en hel del hjälp av andra medlemmar - med direkt hjälp att skruva och skära, men även indirekt hjälp som råd och möjlighet att få klämma på en klocka man är intresserad av innan eget köp av klocka eller tips om var man kan hitta det där bandet eller reservdelen man letar efter. Det är ju lite av idéen med ett levande och aktivt forum som KS verkligen är.

Grymt jobbat av hedersmannen plattfot och supersnyggt strap på den! Skulle vilja veta hur du fixade klockan. Imponerande, på alla sätt och vis, hur som helst!
Även batteriklockor har ju ett antal rörliga delar. Så länge elektroniken är intakt finns goda chanser att få igång verket med en enkel rengöring och oljning.
 
Topp