• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag och min nya bästis

Tänk så det kan gå med ett slarvigt inkastat "Tönt".
Konversationen nedan läses nedifrån och upp. Till saken hör att en kille som heter Staffan också sålt Zodiac i Jönköping. Och ja vi känner varandra.

När det gäller diagnoser,, så askjuter jag den bollen på dej,, och kan bara komma åt en enda diagnos som passar in på dej,

och det är fifflare pga att du inte redovisar dina försäljningar TÖNT !!

Subject: Re: Ang. ZODIAC Speed 100m sportur
From: [email protected]
Date: Sun, 5 May 2013 13:25:20 +0200
To: [email protected]

Menar du att du är balanserad? Någon diagnos måste passa.

Skickat från min iPhone

5 maj 2013 kl. 13:21 skrev "Hasse Pallin" <[email protected]>:

Ska du hacka på mej för att DUUUUUUU bär dej åt som du gör !!!!!!!!!!!!
Säg inte en gång till att jag inte är riktigt frisk,, om du inte är beredd att stå för följderna,
då jag anmäler dej för både förtal och trakkaserier,, du väljer själv din TÖNT !!

Subject: Re: Ang. ZODIAC Speed 100m sportur
From: [email protected]
Date: Sun, 5 May 2013 13:14:27 +0200
To: [email protected]

Du är inte riktigt frisk. Du är välkommen att lägg hur mycket tid du vill på detta. Vore nog mer konstruktivt att ta lite terapeutisk hjälp. Krya på dig.

Skickat från min iPhone

5 maj 2013 kl. 12:34 skrev Hasse Pallin <[email protected]>:

Du är välkommen att titta på min gigantiska samling. Du ska inte påstå att jag inte talar sanning,, det har du på inga villkor mandat till.
Och som jag meddelat dej tidigare så kommer jag imnorron Måndag att anmäla mina misstankar gällande dej och din enligt dej själv omfattande klockförsäljning till de myndigheter som är berörda utav ovanstående.

Jag är i min fulla rätt att misstänka dej för försäljning utan redovisning,, och du kan inte göra nånting emot det !!

Jag ställde några frågor till dej och du valde att spy din galla över mej,, så med facit i handen
och hänvisning till den mailkorrespondans som finns oss emmellan så ser vem som helst
att you did the first blood BIG TIME !!

Om det skulle visa sej att jag har fel i mina misstankar emot dej och dina klockor så är det inte alls något brott som JAG begått,, jag är alltså i min fulla rätt enligt de lagar och paragrafer som finns att anmäla samtliga oegentligheter som jag mnisstänker försegår,, och du kan inte göra nånting emot det !!

Skulle kunna gå så långt som till en tingsrättsförhandling och en åklagare väljer att väcka åtal,

skulle åklagaren förlora målet så betyder inte det att jag gjort mej skyldig till ett brott !! så håll isär begreppen , och lär dej vad som gäller !!

Jag kan meddela att jag via nätet gjort en polisanmälan emot dej pga mina misstankar och din oredovisade försäljning.

Och Blocket med flera är som sagt skyldiga att spara samtliga transaktioner och vid uppmaning från myndighet lämna dessa vidare,, så allt finns bevarat liksom.

Subject: Re: Ang. ZODIAC Speed 100m sportur
From: [email protected]
Date: Sun, 5 May 2013 09:30:02 +0200
To: [email protected]

Jag har vidarebefodrat din korrespondens till Blocket. Det är uppenbart något som inte står helt rätt till. "ingen större förlust om du dör"... Tycker du själv att detta är balanserat? Låt oss inte glömma att allt börjar med felaktiga anklagelser från dig. Sedan tror jag att det snarare är du än jag som har problem med sanningshalten i våra mail. Mina klockor är äkta vilket kan styrkas med certifikat och Paypal fakturor från amerikanska AD:n. Så vilka väderkvarnar är det du vill slåss mot Don Quijote? Du är mer kränkt över att kallas tönt än självkritisk att komma med felaktiga anklagelser. Efter ditt sista övertramp är du välkommen att ringa mig så får vi reda ut detta. 036-94224
Staffan ringde mig och berättade att du besvärat honom och nu gör vi gemensam sak gör att driva detta vidare med Blocket. Min klocka är såld men Staffan är givetvis lite sur att du mailar mitt i nätterna, spärrar annonser och håller på med detta osunda beteende.

Ha det gott!

Eric Pohl

5 maj 2013 kl. 09:11 skrev "Hasse Pallin" <[email protected]>:

Ja så är det faktiskt din KLOCKBEDRAGARE !!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( PS INGEN STÖRRE FÖRLUST OM DU DÖR) :) :) :)

Subject: Re: Ang. ZODIAC Speed 100m sportur
From: [email protected]
Date: Sun, 5 May 2013 06:36:38 +0200
To: [email protected]

Jag skrattar ihjäl mig. Besvära inte dig med ytterligare mail du är spammad. Sakkunnig åt handelskammaren. Jag tror jag dör. Vilken jävla tönt.

Skickat från min iPhone

5 maj 2013 kl. 03:30 skrev "Hasse Pallin" <[email protected]>:

Hur lätt som helst att finna kopior när det gäller Zodiac klockor TÖNT !!!!

Vill även poängtera att jag är stor SERIÖS samlare utav klockor och har uppskattningsvis 2500 klockor i samlingen,
och samtliga spelar i de övre divisionerna,, köpte nyligen bla två stycken yachtmaster tvåan i helguld från Dubai.
Handelskammaren använder sej utav mina tjänster som sakkunning när det gäller klockor.
Det jag inte vet och kan gällande området existerar inte.

Så du ska vara väldigt försiktig med vem du kallar tönt !! och givetvis så stärker ditt detta mail mina misstankar om att allt inte står rätt till med dina "klockförsäljningar TÖNT !!

Och vad du anser vara "privatspaningar från min sida är inget jag fäster mej vid det minsta , då det på inga villkor är en olaglig handling.
Den s.k. "spaningen" behövs verkligen då bla Blocket.se bokstavligen svämmar över utav kopior och då i första hand junkligan.

Att du så tydligt påtalar att du "minsann har registrerat konto samt använder betaltjänsten" talar inte för och tillför detta inget som helst utav värde.

Om du säljer så mkt klockor som du säger så gör du det såklart i bolagsform, och är redovisningsskyldig från första kronan , debit och kredit du vet ??

Även som privatperson så omfattas du utav dessa regler.

Jag fortsätter mina "privarspaningar" på Måndag och meddelar skattemyndighet med flera mina misstankar , för det är så du vill ha det TÖNT !!

> Subject: Re: Ang. ZODIAC Speed 100m sportur
> From: [email protected]
> Date: Sat, 4 May 2013 22:10:05 +0200
> To: [email protected]
>
> Du är ganska pinsam med dina privatspaningar. Jag har registrerat konto. Har använt betaltjänsten många, många gånger och har aldrig haft en missnöjd köpare. Jag säljer dessutom alltid i mitt egna namn. Så var det med det. Och nu en ursäkt?
> Dessutom önskar jag dig lycka till med att hitta kopior på Zodiac. Tönt.
>
> Ha det gott!
>
> Eric Pohl
>
> 4 maj 2013 kl. 21:16 skrev "Hans" <[email protected]>:
>
> > Denna annonsör har flera annonser gällande !zodiac" klockor,, det
> > handlar med största sannolikhet om kopior, då nmodellerna inte känns
> > igen , samt att det saknas telefonnummer , och det används olika
> > personnamn i annonserna, vilket inte torde finnas dn minsta anledning
> > till,,
> >
> > se som sagt även andra anmälningar som är nyligen gjorda gällande denna
> > annonsör.
> >
> > Annonsen finns på http://www.blocket.se/vi/46889707.htm
> >
> >
> > ----------------------- Info från blocket.se ------------------------
> >
> > Du kan lägga till en film i din annons - just nu gratis!
> >
> > ---------------------------------------------------------------------
> > Brevet skickades via ett webb-formulär på www.blocket.se angående
> > din annons "ZODIAC Speed 100m sportur".
> >
> > Personen som kontaktade dig känner alltså inte till din e-postadress
> > förrän du svarar på detta brev. Observera att vi inte kan veta
> > om avsändarens e-postadress ([email protected]) är korrekt angiven.
> >
> > Utskicket gjordes från ip-nummer 85.11.239.79 klockan 21:06 den 04/05 2013.
> > ---------------------------------------------------------------------
> > www.blocket.se | Sveriges största Köp & Sälj marknad
> >
 

vonhall

Rolex
Tycker mig känna igen sättet att skriva på! Var det inte någon jobbig typ på TTT som höll på att tjafsa om allt och alla som skrev på likadant sätt?
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Troll som inte ens kan utrycka sig korrekt i skrift och använder "sej" & "dej" kan knappast komma speciellt långt i en tvist. Blocket sparar inte på något sätt transaktioner då inga affärer görs via en plattform som Blocket tillhandahåller.
Patetiskt.
 
Någon mer än jag som är sugen på att spamma TÖNTEN? ;-)

Det är lite pinsamt att jag har så dålig koll på lingot. Vad jag menade var att jag skulle lägga mailet i Spamkorgen (som visst hette Junk) för att få hans mail bortsorterade. Vilket alltså inte funkade och, fattar jag nu, kanske gav extra bränsle till vår vänskap. Jag och nätattack är inte förenliga. Jag upptäckte Twitter sist i Sverige.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Killen mår ju uppenbarligen inte bra. Varför hetsa mer? Släpp det bara och låt honom använda sin sjukpeng till att bråka på Blocket, överklaga offentliga upphandlingar och skriva arga lappar i tvättstugan.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ska genast be honom om värderingstjänster :) ska bli spännande det här!
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Jag gjorde just något jag ångrar. Jag googlade hans mailadress och klickade på bilder. :|
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Om möjligt värre. Dags att sätta på googles sökfilter tror jag bestämt.

WHY OH WHY envisades jag med att trots upprepade varningar göra sökningen? Förbannat också.

Förövrigt har den här snubben varit igång förut, vill minnas att det fanns en fantastiskt rolig tråd
om honom på TTT när forumet var gult!
 
Topp