• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag saknar "Hyllan"...

Jag saknar "hyllan" lite faktiskt. Jag hade precis hunnit bli medlem där före den stängdes ner, presenterade mig och sedan var det slut. Typiskt min tur. o_O

Lite glimten i ögat med bilden, men ja ni fattar ;) trist att den stängdes.

saknad.jpg

Det är samma här, saknar det faktiskt lite, skönare än dagens sociala medier. Det finns ju oändligt med servrar så det borde fortfarande användas. Kan fylla funktionen som "hylla" iaf. :D
Dagens sociala medier är lika mycket skräp som de tidiga sociala medierna var. Jag såg var det var på väg redan med Lunar Storm och Helgon.net. IRC, ICQ, MSN etc är/var en helt annan sak än skiten som förpestar sociala medier.

Kanske borde starta min IRC klient snart igen och sitta ensam och tyst i de kanaler jag autoinloggar till eftersom jag troligen inte känner någon där idag (om det finns någon där :( ).

Dagens sociala medier är lika mycket skräp som de tidiga sociala medierna var. Jag såg var det var på väg redan med Lunar Storm och Helgon.net. IRC, ICQ, MSN etc är/var en helt annan sak än skiten som förpestar sociala medier.

Kanske borde starta min IRC klient snart igen och sitta ensam och tyst i de kanaler jag autoinloggar till eftersom jag troligen inte känner någon där idag (om det finns någon där :( ).
Ah, det är sant. MSN, ICQ var IM-tjänster. Hehe ja man märkte hur allt dog ut sen när facebook kom.

Jag kollade läget på quakenet för något år sedan och det var riktigt dött.

Och sociala medier (och internet generellt) plågas av "eternal september".
Vílket ju är bra!
Folket måste ju hållas i schack med nonsens.
Fatta vad som skulle ske om de gick ut på gator och torg istället!? ;)

IRC var för övrigt rätt kul på sin tid. Minns att vi fyllechattade med nån lirare i Belgrad under revolutionen 2000.
Det enda jag minns av det är iofs att han gillade Laibach och att han var helt övertygad om att det skulle brinna rejält.

För övrigt saknar jag hyllan mindre än jag trodde jag skulle när den försvann.

Tillbaka
Topp