Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En klubb i klubben för de trogna, vilket kan kännas fräscht när man hängt här i 400 år.va e hyllan?
Trogna? Mot vad? Rättrogna?En klubb i klubben för de trogna, vilket kan kännas fräscht när man hängt här i 400 år.
Frågan är varför den stängdes?
Nu verkar det finnas något som kallas "Ståndsriksdagen" nu....
Används IRC fortfarande?Ni får skapa en irckanal med pw eller +i.
Det är samma här, saknar det faktiskt lite, skönare än dagens sociala medier. Det finns ju oändligt med servrar så det borde fortfarande användas. Kan fylla funktionen som "hylla" iaf.Används IRC fortfarande?
Har inte startat programmet på säkert 10 år.
Nu snackar ju du om den. Varför får man inte snacka om hyllan?Snackar man om hyllan så har man väl inte där att göra @ScubaKing .. .![]()
Dagens sociala medier är lika mycket skräp som de tidiga sociala medierna var. Jag såg var det var på väg redan med Lunar Storm och Helgon.net. IRC, ICQ, MSN etc är/var en helt annan sak än skiten som förpestar sociala medier.Det är samma här, saknar det faktiskt lite, skönare än dagens sociala medier. Det finns ju oändligt med servrar så det borde fortfarande användas. Kan fylla funktionen som "hylla" iaf.![]()
Ah, det är sant. MSN, ICQ var IM-tjänster. Hehe ja man märkte hur allt dog ut sen när facebook kom.Dagens sociala medier är lika mycket skräp som de tidiga sociala medierna var. Jag såg var det var på väg redan med Lunar Storm och Helgon.net. IRC, ICQ, MSN etc är/var en helt annan sak än skiten som förpestar sociala medier.
Kanske borde starta min IRC klient snart igen och sitta ensam och tyst i de kanaler jag autoinloggar till eftersom jag troligen inte känner någon där idag (om det finns någon där).
Nu snackar ju du om den. Varför får man inte snacka om hyllan?
Men den finns ju inte???First rule of hyllan, osv...
The first rule about hyllan is...Snackar man om hyllan så har man väl inte där att göra @ScubaKing .. .![]()
Används IRC fortfarande?
Har inte startat programmet på säkert 10 år.
Hur ska jag veta det? Säger bara att @ScubaKing inte verkar vara hyllanmaterial.The first rule about hyllan is...![]()
Och sociala medier (och internet generellt) plågas av "eternal september".Ah, det är sant. MSN, ICQ var IM-tjänster. Hehe ja man märkte hur allt dog ut sen när facebook kom.
Jag kollade läget på quakenet för något år sedan och det var riktigt dött.
Exakt. Det kommer bara blir mer och mer.Och sociala medier (och internet generellt) plågas av "eternal september".
Vílket ju är bra!Och sociala medier (och internet generellt) plågas av "eternal september".
Hur ska jag veta det? Säger bara att @ScubaKing inte verkar vara hyllanmaterial.