• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag ska inom kort köpa min första klocka

Folie

Basic
Hej. Jag har under en längre tid läst och lärt mig en massa via detta forumet

Det är så att jag ska köpa min första klocka inom en väldigt snar framtid. Det lutar främst åt en bratte. Gillar verkligen deras Klockor.

Jag främst kollat på colt, avenger || och superoacen chronographe.

Vad ska jag tänka på? Antar att det pristak direkt jag går ut ur butiken? Hue ska styra upp ett eventuellt ett köp av privatperson på blocket?

Sen har jag en fråga till. Fick denna klocka av min far. Men är rädd att den är fake. Någon som kan se av att bara se på bilder?

Tack för mig så länge

http://forumbilder.se/GAFR3/7dcb43d1-c315-4a14-bcbd-72da88d96333

http://forumbilder.se/GAFR3/3c2f66cc-3387-4cc0-8ceb-7309789d0ccc
url]

Senast ändrad:
3c2f66cc-3387-4cc0-8ceb-7309789d0ccc

Hej. Jag har under en längre tid läst och lärt mig en massa via detta forumet

Det är så att jag ska köpa min första klocka inom en väldigt snar framtid. Det lutar främst åt en bratte. Gillar verkligen deras Klockor.

Jag främst kollat på colt, avenger || och superoacen chronographe.

Vad ska jag tänka på? Antar att det pristak direkt jag går ut ur butiken? Hue ska styra upp ett eventuellt ett köp av privatperson på blocket?

Sen har jag en fråga till. Fick denna klocka av min far. Men är rädd att den är fake. Någon som kan se av att bara se på bilder?

Tack för mig så länge

Dina frågor väcker två uppenbara motfrågor. Om du har hängt länge på forumet, varför inte köpa klocka på forumet istället för på Blocket så får du en dos extra trygghet. Sen så undrar jag varför du inte bara frågar pappa om den är äkta eller inte? Syns förresten ingen bild.

Han har i sin tur fått den av en klocksamlare som hävade att den var äkta. Jag får det inte att funka med bilderna av någon märklig anledning

Bilagor

• 165B68E7-A982-4DA4-A013-539C7B8F2671.jpeg
    165B68E7-A982-4DA4-A013-539C7B8F2671.jpeg
    122.4 KB · Visningar: 225
  • 4FF8353E-899D-4727-9933-5582F00E6841.jpeg
    4FF8353E-899D-4727-9933-5582F00E6841.jpeg
    116.3 KB · Visningar: 218
  • 5DEA99DE-014E-4A4A-B009-BBEF3BFAC8B8.jpeg
    5DEA99DE-014E-4A4A-B009-BBEF3BFAC8B8.jpeg
    157.3 KB · Visningar: 216
Dina frågor väcker två uppenbara motfrågor. Om du har hängt länge på forumet, varför inte köpa klocka på forumet istället för på Blocket så får du en dos extra trygghet. Sen så undrar jag varför du inte bara frågar pappa om den är äkta eller inte? Syns förresten ingen bild.
Hoppas du kan se bildera nu

2 till

Bilagor

• 28991116-FAB4-4CF6-BBC5-57C37D55D019.jpeg
    28991116-FAB4-4CF6-BBC5-57C37D55D019.jpeg
    137.5 KB · Visningar: 160
  • 17E824FB-106B-4E34-9810-F53B6C8E9051.jpeg
    17E824FB-106B-4E34-9810-F53B6C8E9051.jpeg
    125.7 KB · Visningar: 161
Som jag antog. Hur ser du det?

På den här klockan så är det mesta fel mot den klocka den ska föreställa. Proportioner, tävla, visare, finish med mera. När du la upp fler bilder så såg jag att baksidan och referens inte heller stämmer. Det enda som lite liknar originalet är val av färger.

Det lär du dig med intresset.
Den är inte äkta. Varför behöver du veta hur vi ser det?

Edit: Men OK. Det finns sämre och bättre kopior. Din är en kopia på något som inte ens existerar i Breitlings katalog.
Då förstår jag det var lätt att se. Jag har tänkt på loggan. Finns den eller är den en gammal logga?

Det lär du dig med intresset.
Den är inte äkta. Varför behöver du veta hur vi ser det?

Edit: Men OK. Det finns sämre och bättre kopior. Din är en kopia på något som inte ens existerar i Breitlings katalog.

Jo, det gör den faktiskt. Eller åtminstone den klocka som försöker efterliknas.

Som @Clark Kent säger. Köp en klocka här på forumet istället för på blocket om du tänker köpa begagnat. Vid nyköp är det lite som du var inne på. Prisras när du lämnar butiken.

Tack för tipset. Som ny användare tycker jag gränssnittet på köp o sälj är lite krångligt!! Men jag kommer nog i det. Tack för tipset

Nu tänker jag sticka ut hakan lite. Har jag fel så ber jag om ursäkt i förväg.
Tyvärr händer det mellan varven att nyregistrerade direkt lägger upp bilder på "gåvoklockor". I väldigt många fall är dessa oäkta klockor. Det känns som att det för att kolla om klockan klarar av att passera som äkta. Jag får lite sådana vibbar nu också.
Är det inte så, så tycker jag att ett krångligt gränssnitt är att föredra framför att bli lurad på blocket. Är du seriös i dina köptankar så finns hur mycket hjälp som helst att få här på forumet.

Nu tänker jag sticka ut hakan lite. Har jag fel så ber jag om ursäkt i förväg.
Tyvärr händer det mellan varven att nyregistrerade direkt lägger upp bilder på "gåvoklockor". I väldigt många fall är dessa oäkta klockor. Det känns som att det för att kolla om klockan klarar av att passera som äkta. Jag får lite sådana vibbar nu också.
Är det inte så, så tycker jag att ett krångligt gränssnitt är att föredra framför att bli lurad på blocket. Är du seriös i dina köptankar så finns hur mycket hjälp som helst att få här på forumet.
Nu är så här va! Jag hag börjat få ett genuint intresse för klockor. Då speciellt breitling. Du får sticka ut din haka bäst du vill. Jag tar inte illa upp och jag hoppas ingen hemmer gjort det! Jag har vart inne på jälmers ur i Borås flera gånger och kollat. Och det är just breitling jag fastnat för. Håller på att skumma igenom köp och sälj sida på forumet nu. Jag är verkligen ledsen om det blev fel

Läs recensioner, kika in i Breitlingtråden och följ priserna i köp och -säljavdelningen, det finns ingen genväg.

Tillbaka
Topp