• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jag tänker vara ärlig nu...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Ygge

Breitling
Hej alla. Jag har varit medlem på klocksnack under en längre tid här men väljer ändå att göra detta inlägg anonymt då jag inte vill förstöra er image om mig. Jag måste erkänna att jag blir riktigt avundsjuk när jag ser hur någon kan ha en klocka för över 50k. Det framgår så tydligt att ni fifflar med skatter och att det är något fel på det svenska samhället. Dessa klyftor är helt enkelt helt orimliga. Jag får ut 6000kr i A-kassa och har knappt råd med en glass till helgen utan att kronofogden knackar på. Allt åt alla säger jag! Hur är er syn på det här? Är det rimligt att någon kan köpa lyxiga klockor medan en annan nästan svälter ihjäl?
 

agraw

Cartier
2-Faktor
Spännande lördagsunderhållning! :)

Som svar: försök att fokusera på vad du själv har istället och hitta vägar som leder till det du vill ha, om det är en svindyr klocka eller bara ett arbete.
Gnälla över vad andra har tjänar inget syfte.
 

Schildfat

Cartier
Det är så uppenbart att vissa har ett "poor mentality state", förmodligen förknippat med personens uppväxt. Det sätter mentala barriärer på vad som är möjligt och icke..
 

dalle

Panerai
2-Faktor
Ta och utbilda dig! Gratis att utbilda sig i Sverige. Du får till och med betalt(bidrag) plus att du kan låna sjukt förmånligt helt utan säkerhet!
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Troll!
Hur har någon råd att köpa en bil?
Hur har någon råd att köpa en motorcykel?
Hur har någon.....
Ja ni fattar.. Hus, lägenhet osv osv.

Skaffa dig ett jobb och ett liv.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Hej alla. Jag har varit medlem på klocksnack under en längre tid här men väljer ändå att göra detta inlägg anonymt då jag inte vill förstöra er image om mig. Jag måste erkänna att jag blir riktigt avundsjuk när jag ser hur någon kan ha en klocka för över 50k. Det framgår så tydligt att ni fifflar med skatter och att det är något fel på det svenska samhället. Dessa klyftor är helt enkelt helt orimliga. Jag får ut 6000kr i A-kassa och har knappt råd med en glass till helgen utan att kronofogden knackar på. Allt åt alla säger jag! Hur är er syn på det här? Är det rimligt att någon kan köpa lyxiga klockor medan en annan nästan svälter ihjäl?
Svar ja
 

ArneF

Omega
Hur mycket pengar man har beror ofta på var man befinner sig i livet, alltså hur gammal man är.
När jag studerade hade jag förstås inte mycket pengar och de första dryga tio åren av yrkesverksamheten gav inte heller så mycket. Det var först efter att jag fyllt 40 som det såg ekonomiskt bättre ut. Jag har också flyttat en hel del för att få bättre jobb. Så du kan med lite tur och hårt arbete säkert få ihop en sparad slant i framtiden. Lycka till!
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp