• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Jag vet var alla stålsubbar är...

Jag bor på Karlaplan. I går skulle jag köpa bröd till frukosten och gick då i vanlig ordning till Valhallabageriet. Jag såg säkert fem-sex stålsubs på under tio minuter. Konformitet!

Vågar folk verkligen springa runt med sina glänsande stålsubbar på stan? Enligt medias (eller ja - Aftonbladets då) rapportering så verkar det ju som om de flesta blir rånade på sina Rolex så fort de lämnar hemmet?

Jag är inte från sthlm, men kan säga att snacket är lika här i GBG, speciellt bland dem som inte har någon koll på klockor. Att köpa en Rolex är ju tryggt, ingen kommer se ner på dig. Lite som att köpa en Canada Goose 2005.

Det är tyvärr så överallt.
Vill gå ifrån Rolex men finner verkligen ingen annan klocka jag gillar så mycket för tillfället.
Blancpain Fifty Fathoms diggar jag skarp men den är så ohyggligt stor....

Det är tyvärr så överallt.
Vill gå ifrån Rolex men finner verkligen ingen annan klocka jag gillar så mycket för tillfället.
Blancpain Fifty Fathoms diggar jag skarp men den är så ohyggligt stor....
Finns väl ingen anledning att byta då.
Tycker absolut inte att det är ett dåligt val eller dåliga klockor. Det är ju inte fantasilöst om man gjort ett aktivt val baserat på fakta och inte på logga.

Idag när jag stöttade frugan inför hennes tjejmil på gärdet så konstaterade jag att det vimmlade av stålsubbar. Riktigt förvånande. Såg säkert ett femtontal utan att anstränga mig. StockholmsSyndrom?
Man kan nog inte ta för givet att alla är äkta.
Stålsubben är förmodligen den mest kopierade klockan/modellen av alla. Ser nog likadant ut i hela landet skulle jag tro. Hemskt men sant.

Tillbaka
Topp