• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jagar ett EB cal.8020 verk?!

ittam

Audemars
Håller på och meckar med en vintage Misalla och behöver en del delar. Har här på forumet fått svaret att det kan vara ett EB 8020 verk som sitter i (se bild). Om någon ligger på ett verk ( där i första hand infästning för bom är ok) är jag intresserad av att köpa det. Behöver även bom och krona.
IMG_7020.JPG
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Tror jag blanda ihop det med BFG verken. Men ska titta igen. Har ju för mig att jag sett ett sånt i lådan nånstans. Pin lever verk är knepiga. Stiftankarverk. Pinga @Martin Lovasz eller @eriksson850 om han kan hjälpa?
Kanske kan ha, har många lik i garderoben. :) får bli om några dagar dock, påminn mig om jag Skulle glömma av det.
Likasom Martin så är det isf begagnade delar och har ingen koll på skick.
 

Martin Lovasz

Audemars
Är skrot men kanske att någon av bommarna har rätt längd och så kan du ha kul med olika visare och kronor. :)

Spara den till vänster då den har KIF antishock för de är dyra och kan vara knepiga att få tag i. Din har också det och det är lite konstigt då KIF mest hittas på lite finare klockor som Oris.
 

ittam

Audemars
Är skrot men kanske att någon av bommarna har rätt längd och så kan du ha kul med olika visare och kronor. :)

Spara den till vänster då den har KIF antishock för de är dyra och kan vara knepiga att få tag i. Din har också det och det är lite konstigt då KIF mest hittas på lite finare klockor som Oris.
Då kanske jag skulle starta upp den med, för "tävlar den med Oris" kan det kanske vara värt det .. Och ett trevligt ur är det med i mitt tycke :)
 

Martin Lovasz

Audemars
Det är namnet på tillverkaren av just den typen av antichock fjäder som används för balansen som togs fram av några tillverkare som inte fick använda Incabloc. En sak som är bra med det är att äkta Oris använder KIF men falska använder andra fjädrar så det är lätt att skilja dem åt.
 

ittam

Audemars
Det är namnet på tillverkaren av just den typen av antichock fjäder som används för balansen som togs fram av några tillverkare som inte fick använda Incabloc. En sak som är bra med det är att äkta Oris använder KIF men falska använder andra fjädrar så det är lätt att skilja dem åt.
Alltid lär man sig något nytt då du är inblandad. Vilken kunskapsbank här finns på forumet!!
 
Topp