• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaha, dags igen för ett paket.

klockodile

Dundee
2-Faktor
Efter diverse halvmögliga vintagekronografer var det åter tid att prova en lite nyare sort.

Kom från soliga L.A.
IMAG1428_1.jpg



Yes! Jag känner igen tecknen som gömmer sig under frigoliten.
IMAG1429_1.jpg



Mycket gott tillverkas i östern, ris, rispapper, riskokare, riskabla reaktorer...

IMAG1430_1.jpg



Mjukisbox (i risplysch?).

IMAG1431_1.jpg



Plasten kommer dock troligen från petroleumraffinat som krackats.

IMAG1432.jpg



Yep, en SBGR057.

IMAG1435_1.jpg



Rostfri best på 39,4 mm med 72h gångreserv, automat, justerad i sex positioner och för temperatur. Skall klara av att gå minst +5/-3 sek per dygn.

Jag pratade i en annan tråd om inverterade kusiner från landet (om ni följt mina inlägg noggrant - som sig bör). Nu kommer beviset.

IMAG1441_1_1.jpg


Jaja, i morgon är det fredag. Tack och hej så länge:cigar:
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Attans va snygga de är.

De är fina var för sig, men tillsammans blir det någon slags euforisk känsla när man ser dem... helmysigt.

Stort grattis
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nice! Kul att de skiljer sig på annat än tavlan också. Den vita har ju onyxinlägg istället för lyspasta och högglanspolerad bezel istället för borstad. Finns säkert fler skillnader. Hur bra lys är det i lyspastan? För det vita på visare och index är väl lyspasta?
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Nice! Kul att de skiljer sig på annat än tavlan också. Den vita har ju onyxinlägg istället för lyspasta och högglanspolerad bezel istället för borstad. Finns säkert fler skillnader. Hur bra lys är det i lyspastan? För det vita på visare och index är väl lyspasta?
Nej, faktiskt inte lysmassa. Det är ett okänt vitt icke lysande material...i övrigt har du skarp blick för detaljer:). Gillar också skillnaden i urverk, men ändå likheterna. Automataren har safirbaksida och springdriven stål med GS emblemet:happyhappy:
 
Topp