• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jaha.

Nu är det såhär att jag är nybörjare på det här, så behöver lite hjälp. Tänkte köpa ny klocka för runt 100k men har svårt att kunna bestämma mig, så nu vill jag ha tips och råd. Har idag en planet ocean, en breitling super avenger och en breitling bentley. Gillar som synes lite "kraftigare" klockor. Inget under 40mm gärna 42mm uppåt. Har fastnat en del för guld/stål modeller. Ska kunna använda den precis när jag vill och jag är en sån som använder mina klockor. Tack på förhand!
 

F-L-P

Panerai
Låter som sagt att en panerai skulle passa. Finns väl en radomir i guld med brun sandwich tavla som är riktigt fet. Ingen koll på ref eller pris dock.
 

Norra

Panerai
Enda valet för en sann connoisseur.

u7ugy9yd.jpg
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Baserat på din beskrivning tror jag exempelvis Daytona kommer kännas alldeles för liten. Kan du lägga till lite ytterligare är AP RO 15400 ett klockrent val. Fantastisk klocka som mäter in på 41 mm. Bär dock ganska stort med tanke på boettformen men framför allt den integrerade länken..

Lånade bilder..
image.jpg

image.jpg
 
Baserat på din beskrivning tror jag exempelvis Daytona kommer kännas alldeles för liten. Kan du lägga till lite ytterligare är AP RO 15400 ett klockrent val. Fantastisk klocka som mäter in på 41 mm. Bär dock ganska stort med tanke på boettformen men framför allt den integrerade länken..

Lånade bilder..
image.jpg

image.jpg
Har sneglat på AP länge faktiskt. Får nog helt enkelt börja med att åka o prova kanske.
 

jhm

Panerai
Så en dålig rubrik ska det gnällas om, men stortrutade kommentarer är ok?

Jag är inte administratör, så jag lägger mig inte i hur andra uppför sig, utan tipsade bara varför det anmärktes på rubriken. Vill någon ny medlem hitta en tråd som handlar om att någon vill köpa en ny klocka för 100K, så brukar inte söksträngen vara "Jaha" utan kanske mer något i stil med "Köpa klocka för max 100K". Lycka till! :)
 
Topp