• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakt på 19mm alligator -Finns inte :)

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var idag inne i en väletablerad klockbutik och frågade vad de hade för läderband som gick från 19mm till 16mm.
-19mm finns inte.
-Vad har ni för märken på banden? Har ni Hirsch?
-Ja, det har vi, men läderband är som att köpa kniv. Märken spelar ingen roll.
-Oookej, men om ni har Hirsch, så har de 19mm. Du menar att ni inte har det hemma? Går det att beställa?
-Nej, det finns inga klockarmband som är 19mm, i så fall är det 18mm, eller 20mm. Vad har du för klocka?
-Det är till en Seiko. Jag vet dessutom att Hirsch har 19mm band som avsmalnar till 16mm.
-Seiko har inga klockor med 19mm. Då är det nog 20mm.
-Nej, det är 19mm mellan bandhornen och jo det finns 19mm läder att köpa.
*Jag visar min GS* -Titta här. 19mm står det på bandet jag köpt och det är 19mm mellan luggarna.
-Nej, det verkar glappa lite. Det är nog 20mm. Är den köpt i Sverige?
-Nej och det är 19mm mellan luggarna. Det står även 19 på bandet.

Sedan tog de modellnamnet på klockan och därefter lämnade jag butiken. De skulle *kolla* om det gick att beställa ett läderband i alligatorskinn. Både original och från andra märken.
-Sedan mailade jag en länk till ett alligatorband från Hirsch på 19mm och en länk till klockmodellen och skrev att de säljs på Klockmaster i Globen.

Väntar nu på svar på om det existerar 19mm läderband, eller om jag har drömt detta, samt om det går att beställa. :D
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Jakt på 19mm alligator -Finns inte :)

Cousinsuk har 19-16 alligator under sin Bellini-kollektion!
 

plattfot

Rolex
Jag föredrar RIOS före Hirsh.

Här har du ett:

https://www.watchband24.de/2mp60rvha1o8 ... shiny.html

Skaumlrmavbild2013-04-10kl182220_zps65793541.png

De är förhållandevis snabba att leverera och banden finns med olika tjock padding och avsmalning. Även matt eller blanka.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
urtid har en hel del band med 19mm i rios sortiment, prova där. Fina band som i mitt tycke är lika bra som hirsch trots blygsammare prislapp.
 

Camo00

Patek
Re: Sv: Jakt på 19mm alligator -Finns inte :)

Cousinsuk har 19-16 alligator under sin Bellini-kollektion!

Edit: Läste hela inlägget nu. Hahaha!! :D
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tack för tipsen! Anledningen att jag gick in var mest att jag gick förbi och tänkte kolla vad de hade att titta på och klämma på så jag kan märka skillnaden på ett riktigt fint och tjockt alligatorband jämfört med ett billigare i präglat skinn. -Affären (i en liten ort) var en mindre affär som tillhör en större kedja. ;)
 
Topp