• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Jakten är slut / paketöppning / Rolex

Stenbocken

Breitling
Denna post skulle skrivits långt tidigare, men nu kan jag istället erbjuda lite mer bildgodis.

Efter att ha haft samma två klockor under flertalet år, en dykare och en kostymklocka, har jag under de senaste året haft ögonen öppna för vad som skulle kunna tänka sig bli en bra ersättare, som skulle fungera fint både på fritiden och på jobbet. Datumvisning var först ett högt prio, men som många vet köper man klocka med hjärtat och datumet fick tyvärr stryka på foten när jag väl hade bestämt mig. Många klockor har varit på min handled under dessa månader, men när jag såg denna modell första gången på en bilmässa (!) kändes det som jag äntligen hade hittat hem. I somras, direkt efter den välkomnade garantiökning kom, lade jag beställningen hos @ROB-1832 och en vecka senare landade den på min armled. Klockan är lagom diskret och med de polerade mittlänkarna infinner sig ett visst mått av elegans. Jag har alltid varit svag för blå urtavlor och det gröna glaset gör denna modell ännu mer intressant. Trots sin vikt sitter den som gjuten på armen och ibland när skjortan sitter på måste jag skaka lite på handen för att känna om jag verkligen tog på mig klockan på morgonen. Jag var lite orolig från början att både vikt och höjd skulle upplevas som negativt, men så blev det verkligen inte. Det har nyligen gjort en liknande post där ägarens åsikter framkommer om denna modell och jag instämmer - klockan gör sig allra bäst utomhus i solljuset då tavlan i mina ögon blir magisk. Jag är mycket glad och nöjd med mitt köp.

Nedan följer lite bilder på härligheten.

406.JPG
408.JPG
1.jpg
6.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
284.JPG
345.JPG
349.JPG
5.jpg
 

Stenbocken

Breitling
Hej!
Sorry för missad spec ovan. Missade det tyvärr. Den kommer här, lånad från @ernrsto. Kanske kan admin klistra in det i första posten istället tack.

Modellnamn: Milgauss 116400GV
Länk: Oyster, 72400
Kaliber: 3131, magnetisk sköld
Armbandsfärg: Borstat/Polerat
Urverk: Automatiskt
Boett: 904L Rostfritt stål
Vikt: +150 gram
Urtavla: Z-Blue
Lume: Blå
Glas: Safirglas
Armband: Länk i rostfritt stål
Mått: 40 mm, 48 mm lugg-lugg
Vattentät till: 10 ATM (100 meter)
Garantitid: 5 år
Listpris 2015: 69 600 kr
 
Senast ändrad:
Topp